22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور از روسازی بتنی استفاده می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
 

برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور از روسازی بتنی استفاده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه اصفهان-شیراز گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با توجه به گرانی قیمت قیر و کمبود منابع مالی،در این آزادراه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور از روسازی بتنی استفاده می شود.
شنبه، 24 خرداد 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از پروژه آزادراه اصفهان-شیراز ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برخورداری این آزادراه از شاخص های مطابق با این اهداف، اجرا و احداث آن در دستور کار و الویت شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این آزادراه به عنوان حلقه ارتباطی بین 6 استان مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور است که با بهره برداری از آن شاهد کاهش 134 کیلومتری مسیر بین ایزدخواست تا شیراز و کاهش 100 دقیقه ای زمان سفر خواهیم بود.
نورزاد کاهش آلاینده های محیطی معادل 5 هزار و 750 تن در سال اول بهره برداری و کاهش مصرف سوخت معادل 136 میلیون لیتر را از دیگر مزایای بهره برداری از این آزادراه عنوان کرد که مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی، سبب صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن درآمد کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: با ساخت این آزادراه ما شاهد تکمیل کریدور شمال-جنوب شبکه آزادراهی کشور خواهیم بود که از بندرانزلی آغاز شده و پس از عبور از تهران، اصفهان، شیراز و بندر بوشهر به عسلویه ختم خواهد شد.
نورزاد همچنین بهره برداری از آزادراه اصفهان-شیراز را سبب افزایش 17 درصدی سهم استان فارس از آزادراههای بهره برداری شده در کل کشورعنوان کرد و گفت: این مسیر از دامنه های زاگرس عبور خواهد کرد که همین امر موجب افزایش جاذبه های گردشگری این آزادراه با توجه به اقلیم متفاوت منطقه خواهد شد.
لازم به توضیح است که آزادراه اصفهان-شیراز به طول 210 کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجراست که قطعه اول آن به طول 105 کیلومتر از ایزدخواست به سده و قطعه دوم به طول 120 کیلومتر از سده به شیراز در حال انجام است و از ایزدخواست به اصفهان نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد. در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این پروژه، دکتر نورزاد از پیمانکار خواست تا با توجه به برنامه ارایه شده، با افزایش ماشین آلات طبق برنامه زمانبندی پیش رود و بر روند کار تسریع بخشد.

تصاویر
  • برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور از روسازی بتنی استفاده می شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46