به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه حسن احمدی نوری در حاشیه این بازدید با اشاره به مزایای احداث این آزادراه اظهار داشت: ساخت آزادراه اصفهان- شیراز موجب تکمیل شبکه بزرگراه آسیا و کریدور شمال- جنوب شبکه آزادراهی کشور از بندرانزلی- تهران- اصفهان- شیراز- بندر بوشهر خواهد شد.
این آزادراه حلقه ارتباطی بین 6 استان در مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور است که با بهره برداری از آن شاهد کاهش 134 کیلومتری مسیر بین ایزدخواست تا شیراز و کاهش 100 دقیقه ای زمان سفر برای وسائط نقلیه سواری خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به اثرات زیست محیطی ساخت این آزادراه گفت: کاهش آلودگیهای زیست محیطی حدود 5750 تن در سال اول بهره برداری از ویژگیهای بارز این آزادراه محسوب میشود.
حسن احمدی نوری کاهش مصرف سوخت حدود 136 میلیون لیتر در سال اول بهرهبرداری و افزایش ایمنی و همچنین پیشبینی کاهش تصادفات حدود 314 فقره در همان سال اول بهرهبرداری را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به طول 370 کیلومتری این طرح افزود: این آزادراه در قانون بودجه در دو فاز پیگیری و عملیاتی میشود که فاز اول آن از اصفهان تا ایزدخواست با منظور نمودن آنتن اتصالی آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به طول 145 کیلومتر و فاز دوم از ایزدخواست به سمت شیراز در دو قطعه اجرایی به طول 105 کیلومتر در دست ساخت است.
وی با اشاره با اجرایی شدن فاز 2 این طرح افزود: فاز دوم در قسمت اول حدود 11 درصد در قسمت دوم و 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود 2 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
احمدی نوری با توجه به مسئله ارزیابی و تملک اراضی که معمولا پروژه را با تاخیر مواجه میکند تصریح کرد: با همکاریهای به عمل آمده تا کنون 65 درصد کل اراضی مسیر ارزیابی و آزادسازی شده است که یکی از نقاط قوت این پروژه به حساب میآید.