22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
تسریع در ساخت راه‌آهن میانه- تبریز
در راستای استراتژی شرکت ساخت در توسعه شبکه ریلی؛
 

تسریع در ساخت راه‌آهن میانه- تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط‌آهن میانه- تبریز گفت: با توجه به استراتژی ریاست محترم جمهور مبنی بر توسعه خطوط ریلی و تکمیل کریدورهای ریلی، ساخت این پروژه به طور جدی پیگیری خواهد شد که در خصوص تامین منابع نیز باید با کمک دولت شیوه‌های مختلف تامین مالی را برای این پروژه در نظر بگیریم چرا که صرفا از طریق بودجه سنواتی امکان شتاب بخشیدن به روند ساخت پروژه میسر نیست.
شنبه، 31 خرداد 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، دکتر علی نورزاد در بازدید از خط‌آهن میانه- تبریز با اشاره به مزایای احداث این طرح گفت: با احداث راه‌‌‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافری، مسافت برای قطارهای باری- ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه راه‌آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و در رازی به راه‌آهن ترکیه متصل می‌شود، احداث این محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد:‌ این خط‌آهن به طول 200 کیلومتر  در 10 قطعه دارای 10 ایستگاه، 5 دستگاه تونل به طول 9000 متر، 20 دستگاه پل بزرگ است که حداکثر سرعت برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری 100 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

دکتر نورزاد با اشاره به اهمیت استراتژیک این طرح در ارتباط با کشورهای همسایه افزود: محور میانه- تبریز یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است که در ادامه به کشورهای ترکیه و آذربایجان متصل خواهد شد و از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به خط آهن فعلی این مسیر که از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر تهران- تبریز شروع می‌شود گفت: مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداث خط‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از 7ساعت و نیم به کمتر از 3 ساعت و برای قطارهای باری در حدود 5 ساعت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: این خط آهن باعث صرفه‌جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو‌خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های محیطی خواهد شد.

دکتر نورزاد با اشاره به اهمیت شمالغرب کشور آن را از کانون‌ها و محورهای پرتردد کشور دانست و افزود: با توجه  به پیشرفت قابل توجه محور‌ مذکور، حدفاصل بستان‌ آباد تا میانه، تلاش بر این است تا برای روسازی و اتمام قطعه 10 این پروژه قرارداد مشارکتی با یک شرکت خارجی انعقاد یابد و این پروژه در این بخش‌ها واگذار گردد.

تصاویر
  • تسریع در ساخت راه‌آهن میانه- تبریز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46