به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر علی نورزاد روز گذشته در جلسه شورای معاونین شرکت ساخت با اشاره به پیشینه برگزاری نمایشگاه در دنیا عنوان کرد: تاریخ برگزاری نمایشگاه در دنیا با شهر آتن پیوند خورده است و این نمایشگاهها از 6 هزارسال پیش به عنوان مرکز تجارت دنیا و محل عرضه کالاهای تجاری ممالک مختلف برگزار میشده است. نمایشگاه محل تلاقی عرضه کنندگان و بازدیدکنندگان، محل ارائه تفکر جدید، محل مبادله اطلاعات و محل ارائه ابتکارات، اختراعات و ابداعات است و نمایشگاه همواره برای کشف فرصتهای جدید است.
وی در ادامه با اشاره به استراتژی شرکت ساخت برای حضور در نمایشگاه امسال اظهار داشت: این نمایشگاه نیز همانند چهار نمایشگاه راه و شهرسازی گذشته محل تعامل بخش خصوصی و دولت در توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور است و هدف اصلی در این دوره ارایه فرصتهای سرمایهگذاری به علاقمندان سرمایهگذاری در پروژههای زیربنایی حملونقل است تا با اشاره به مزایای اینگونه سرمایهگذاریها، بخش خصوصی را در جهت آبادانی کشور و مشارکت در توسعه طرحهای عمرانی ترغیب نماید و تاکید کرد از نظر کیفی، باید این نمایشگاه با سالهای قبل متمایز باشد و برای کیفی کردن آن از هم اکنون برنامهریزی لازم صورت پذیرد.
دکتر نورزاد در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاهها در هر زمینهای تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه این امکان را فراهم میکند تا با نمایش عملکردها، فرصتها، قابلیتها و ظرفیتها در حوزه دولتی، خصوصی و نیز بینالمللی، نمایشگاه را به سوی دستیابی به کارکرد واقعی آن که همانا برقراری ارتباط با بخشهای مختلف فعال در حوزه حمل ونقل است، پیش ببریم.
وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاهها در همه جای دنیا میعادگاه اهالی صنعت در بخش خصوصی و دولتی است و متولیان حملونقل در نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارایه قابلیتهای کشور برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساختها به دست میآورند و البته بخش خصوصی هم باید پتانسیلهای خود را در معرض نمایش قرار دهد.
شرکت ساخت وتوسعه در این دوره فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط میان دستاندرکاران صنایع زیرساختی و بستر مناسبی برای تضارب آرا و افکار و تبادل علم و دانش و تعامل بخش خصوصی و دولتی به دست آورده است که سعی خواهیم کرد هرچه بیشتر به هدف اصلی خود نزدیک شویم که ثمره آن آبادانی کشور خواهد بود و در این راه تمام تمرکز خود را بر ارایه فرصتهای سرمایهگذاری در حوزه راه، آزادراه و راهآهن خواهیم گذاشت.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در پایان از مدیران خواست تا برنامههای خود را با محوریت ارایه این فرصتها با استفاده از تکنولوژیها و تکنیکهای نوین با بهرهمندی از رسانههای جدید جهت حضور در نمایشگاه آماده و ارایه کنند.