به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر نورزاد افزود: مسئولیت اجتماعی در واقع مدیریت فعالیت های شرکت با رویکرد ارج نهادن به مسایل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی که در نتیجه آن انتفاعی دو سویه هم برای مردم و هم برای شرکت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی مزایای به کار گیری این مفهوم در سازمان را بسیار گسترده دانست و عنوان کرد: اولویت قرار دادن حقوق شهروندی، بهبود تصویر سازمان در جامعه، افزایش ارزش نام شرکت، دسترسی بیشتر به منابع تامین مالی، محیط کار ایمن تر و بهداشتی تر، مدیریت ریسک و ساختار حاکمیتی قوی تر، کارکنان با انگیزه تر و افزایش اعتماد ذینفعان به سازمان از جمله مزایای توجه به مسئولیت اجتماعی در یک سازمان است.
نورزاد اظهار داشت: شاخص هایی جهت پیاده سازی نظام مسئولیت شرکتی در شرکت ساخت و توسعه در حال استخراج است که بر این اساس بایست به شکل فراگیر نتایج برجسته از عملکرد این شرکت که مرتبط با جامعه است اندازه گیری شود و در راستای بهبود آن برنامه ریزی و تلاش لازم صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه 7 مرحله پیاده سازی گام به گام نظام مسئولیت اجتماعی در شرکت را اینگونه تشریح کرد: شناسایی ذینفعان شرکت و تعیین سیاست های ایده آل برای هریک در مرحله اول بایست صورت گیرد. سپس تدوین رویکردها، فرآیندها و شاخص ها برای دستیابی به این سیاست ها امری ضروری می نماید. اطمینان از پشتیبانی مدیران و همچنین کارکنان شرکت از سیاست ها دو مرحله بعد است که نقشی کلیدی در موفقیت این نظام ایفا می کند.
نورزاد ادامه داد: تخصیص بودجه و اجرای رویکردها و فرایندهای فوق، اندازه گیری موفقیت خود با شاخص های ادراکی از دیدگاه جامعه و عملکردی و بازنگری از دیگر مراحل پیاده سازی نظام مسئولیت اجتماعی در شرکت است.
لازم به یادآوری است که وزیر راه و شهرسازی بر اساس ابلاغی خطاب به کلیه زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت ها را اقدامی فراتر از یک تغییر رویکرد مدیریتی دانسته و گفته است: این موضوع یک تغییر انگاره در مدیریت و داد و ستد فعال و متقابل با جامعه ای است که در آن فعالیت می کنیم.