به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سی و نهمین جلسه ی شورای معاونین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونان و و مدیران شرکت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر نورزاد بر بروز رسانی اطلاعات پروژه ها به طور مرتب بر اساس پیشرفت های فیزیکی و ریالی پروژه ها تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 116 پروژه در دست اجرا در شرکت پیشنهاد کرد برای ساماندهی و مدیریت بعضی از پروژه ها مجری طرح تعریف شود.
نورزاد افزود: در پروژه های فاینانس خصوصا پروژه های مربوط به راه آهن با توجه به حجم وسیع پروژه ها،
می توان از MC نیز استفاده نمود که بایست کار کارشناسی دقیق در این مورد صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه مدیریت دقیق و تسهیل و تسریع کار در پروژه های مهم را از فواید استفاده از مدیریت طرح عنوان کرد و گفت: در این روش عملا بخش خصوصی به عنوان مدیر طرح شناخته می شود و بخشی از وظایف سیستم کارفرمایی را بر عهده می گیرد تا در پیشبرد امور اجرایی پروژه کارفرما را یاری کند.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از این روش هزینه های جاری و پرسنلی کاهش پیدا می کند به این مفهوم که با اتمام عملیات اجرایی پروژه و بهره برداری از آن قرارداد مدیرطرح خاتمه یافته که این امر در کاهش هزینه ها بسیار موثر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از انواع ساختارهای سازمانی را ساختار ماتریسی بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس این ساختار می توان سازمان را نرم تر و با قابلیت استفاده بیشتر از پتانسیل کارشناسان و مهندسان اداره کرد که این
می تواند راهگشای سیستم MC برای تغییر روش کار باشد.
نورزاد همچنین از مدیران و معاونان خواست تا در بازدید ها حضور فعال داشته باشند و بازدید ها سبب ارایه ایده های اثرگذار فنی، اقتصادی و اجرایی شود.