به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد توسعه زیرساخت ها را منوط به تامین منابع مورد نیاز عنوان کرد و گفت: روش های مختلفی برای تامین سرمایه مورد نیاز انواع راه های در دست اجرا در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به روش هایی چون BOT، BOO، فاینانس خارجی و داخلی، اوراق مشارکت، فروش سهام شرکت های دولتی، صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانک توسعه اسلامی(IDB)، بانک جهانی(WB) اسناد خزانه اسلامی، مالیات های ویژه، منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد.
وی توسعه آزادراه ها را به عنوان مسیری استاندارد و ایمن موجب آبادانی کشور دانست و افزود: در حال حاضر
بیش از 2 هزار و 100 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد و 780 کیلومتر آزادراه نیز با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا است که 290 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن مورد نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی وجود جاذبه های طبیعی گردشگری در کشور را یکی از نقاط مورد توجه در ساخت آزاد راه ها عنوان کرد و گفت: موقعیت ویژه ایران به لحاظ جغرافیایی سبب شده تا در مسیر ساخت آزادراه ها انواع جاذبه های توریستی وجود داشته باشد که با هوشمندی می توان از این جاذبه ها برای جذب توریست و بازگشت سرمایه بهره برد.
نورزاد یادآور شد: پروژه های آزادراهی چون سیرجان-بندرعباس،تبریز-مرند-بازرگان، شیراز-بوشهر، کنارگذر جنوبی تهران و اصفهان-ایزدخواست از جمله پروژه های آماده سرمایه گذاری است که وزارت راه و شهرسازی تمامی تمهیدات لازم برای تسهیل حضور سرمایه گذاران در این پروژه ها را فراهم کرده است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....