به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان های آذربایجان غربی و شرقی از پروژه های این استان بازدید کرد.
علی نورزاد در حاشیه این بازدید با اشاره به اولویت وزات راه و شهرسازی در توسعه خطوط ریلی در کشور، گفت: این محور مرکز استان آذربایجان غربی را به شبکه ریلی کشور متصل می کند و به توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده منجر خواهد شد.
وی افزود: عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش ایمنی حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف سوخت، آلودگی زیست محیطی را کاهش داده و نقش بسیار موثری در بهبود شبکه ترابری منطقه خصوصا مناطق جنوبی دریاچه ارومیه ایفا می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تکیه بر مطالعات توجیهی این پروژه، اظهار داشت: میزان ترافیک این محور در سال اول بهره برداری حدود 0.7 میلیون تن بار و نیم میلیون مسافر پیش بینی شده که در طول 20 سال دوران بهره برداری به حدود 1 و نیم میلیون تن بار و 1 میلیون نفر مسافر سالانه افزایش می یابد.
نورزاد طول کل راه آهن مراغه-ارومیه را 180 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این خط ریلی از ایستگاه مراغه واقع در جنوب شرقی ارومیه منشعب و با گذر از محدوده شهرهای بناب، ملکان، میاندوآب، مهاباد و نقده به شهرستان ارومیه متصل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اتصال تمامی استان های کشور به شبکه سراسری راه آهن را از برنامه های شرکت ساخت و توسعه بیان کرد و افزود: تامین منابع مالی پروژه های ریلی یکی از موانع تسریع در عملیات اجرایی پروژه های در دست اجرا است که تلاش ما استفاده از تمامی راه های موجود برای تامین اعتبار این پروژه ها است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....