به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، دکتر علی نورزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر گفت: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات در کشور و مشکلات فراوانی که توسعه زیرساختها با آن مواجه است، با تلاش بیوقفه دستاندرکاران این عرصه اعم از مشاوران، پیمانکاران، مهندسان و کارشناسان 352 کیلومتر راه و بزرگراه آماده افتتاح دارد که به زودی مورد بهرهبرداری هموطنان گرامی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تمام تلاش مجموع شرکت ساخت به پایان رساندن پروژههای مهم و تکمیل کریدورهای اصلی کشور است که در سالهای گذشته با تاخیر مواجه شده و امید است بخش مهمی از این راهها در این ایام به بهرهبرداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژههای مهم آزادراهی و راهآهن در کشور اظهار داشت: پروژههای مهم آزادراهی از جمله آزادراه حرم تا حرم، کنارگذر غربی اصفهان، آزادراه همت- کرج در آیندهای نزدیک افتتاح خواهد شد و در حوزه راهآهن نیز راهآهن قزوین- رشت، تهران- همدان- سنندج و سایر پروژههای مهم با تمام پتانسیل و تلاش بی وقفه مهندسان و متخصصان در حال ساخت است.
وی پروژههای قابل افتتاح در این ایام را شامل 16 پروژه در بخش راه و بزرگراهی عنوان کرد و گفت: در حوزه شمالغرب کشور احداث راههای قوچان- امامقلی- باجگیران و سبزوار- بردسکن- بجستان به طول 15 کیلومتر و بهسازی راه اصلی فیضآباد- بجستان- فردوس- دیهوک و گناباد- فردوس به طول 22 کیلومتر از پروژههای آماده بهرهبرداری است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اضافه کرد: در حوزه جنوب کشور راههای مهاجران – توره- بروجرد، سه راهی فولاد به جاده اهواز- اندیمشک و کمربندی اراک به طول 15 کیلومتر، راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان به طول 43 کیلومتر و راههای دشت ارژن- کازرون، لار- جهرم- گزلبندی- احمدی- برازجان- جم- سوریان- هراجان- هرات- شهربابک به طول 75 کیلومتر از دیگر پروژههای آماده افتتاح است.
وی در ادامه باند دوم فسا- استهبان- قطرویه- سیرجان در جنوب کشور به طول 53 کیلومتر را از دیگر طرحهای آماده افتتاح شرکت ساخت به مناسبت هفته دولت اعلام کرد.
نورزاد همچنین با اشاره به توان اجرایی، فنی و مهندسی موجود در کشور اشاره کرد: در صورتی که اعتبارات جدیدی برای این حوزه در نظر گرفته شود سرعت ساخت و تکمیل پروژههای زیربنایی در کشور افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصس و همکاری آنها در ساخت و توسعه راههای کشور عنوان کرد: به دلیل گستردگی و پرهزینه بودن پروژهها، احداث زیرساختهای حمل و نقل تنها با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و توسعه این عرصه با حضور بخش خصوصی و مشارکت مردمی تسریع مییابد.