به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، در حاشیه این افتتاح خیرالله خادمی با اشاره به برنامهریزی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برای رفع گلوگاههای ترافیکی شهرهای بزرگ، اظهار داشت: ما برنامه ای کلی برای توسعه شبکه حمل و نقل در کشور تدوین نموده ایم و برای استان های مرکزی بالاخص تهران و البرز برنامه ویژه داریم و رویکرد ما جا به جایی ترافیک از داخل این استان ها با احداث کنارگذر ها به محدود خارج از شهرها است. به همین دلیل برای کاهش ترافیک استان البرز یکی از اولویت های ما بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.
وی اظهار داشت: به دلیل هزینه بالای تملک اراضی و ارزیابی زمینها، در ساخت کنارگذرها و کمربندی با مشکلات مالی مواجه هستیم زیرا تملک این اراضی به دلیل نزدیکی به شهرها و تعلق آن به مردم، پرهزینه است. لذا شرکت ساخت تمام سعی خود را در برطرف کردن این مشکل اساسی خواهید کرد.
خادمی یادآورشد: احداث این بزرگراه 7.3 کیلومتری موجب کاهش ترافیک مسیر تهران-کرج-اشتهارد-بوئینزهرا و نیز مسیر شهریار-اشتهارد-بوئینزهرا است و از تردد خودروها از داخل شهر که موجب ایجاد ترافیکهای سنگین میشود جلوگیری میکند.
خادمی تاکید کرد: در صورت نبود این مسیر، کامیونهای ترانزیتی و سواریها مجبور به تردد از داخل شهر اشتهارد بودند و همین موضوع در سالهای اخیر گلوگاه ترافیکی بزرگی در این مسیر ترانزیتی ایجاد کرده بود.
معاون ساخت و توسعه راهها بیان کرد: این کمربندی 7.3 کیلومتری مابین شهر صنعتی اشتهارد و ناحیه صنعتی کوثر است، تا پیش از این کامیونهای ترانزیتی برای ورود به این مناطق صنعتی مجبور به تردد از داخل شهر بودند که موجب افزایش ترافیک میشد.
معاون ساخت و توسعه راهها در پایان اظهار داشت: این کنارگذر با دوباند رفت و دو باند برگشت موجب صرفهجویی سالانه دو میلیون لیتر سوخت معادل 20 میلیارد ریال و کاهش سوانح رانندگی در دوره طرح به میزان 20 میلیارد ریال خواهد شد
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....