22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ تغییر رویکرد در روسازی پروژه ها
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
 

در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ تغییر رویکرد در روسازی پروژه ها

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از روسازی بتنی در ساخت جاده ها را یکی از سیاست های راهبردی شرکت ساخت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی در دو لایه آسفالت نزدیک به 150 تن قیر، هر کیلومتر بزرگراه 300 تن و هر کیلومتر آزادراه 400 تن قیر لازم است که با توجه به حجم پروژه های راهسازی در سال 93 و با احتساب قیمت قیر، 30 درصد تخصیص شرکت ساخت فقط برای قیر هزینه می خواهد.
دوشنبه، 17 شهریور 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد اضافه کرد: در 10 سال گذشته، حدود 7 درصد از اعتبارات تخصیصی به وزارت راه برای خرید قیر استفاده می شد که به دلیل قیمت ارزان آن حجم زیادی از بودجه عمرانی را شامل نمی شد، اما امروز به دلیل بالا رفتن قیمت قیر به طور مثال در سال گذشته 35 تا 40 درصد از اعتبارات تخصیصی وزارت راه در احداث یا بهسازی جاده ها صرف خرید قیر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده ها جزء سرمایه های ملی کشورها به حساب می آیند، گفت: هر ساله بخش زیادی از بودجه‌های عمرانی کشور صرف ساخت، ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری جاده ها می شود.

وی تأمین اعتبار کافی برای ساخت و توسعه انواع راه ها را چالشی دانست که مدیران همواره با آن مواجه هستند و افزود: روسازی پرهزینه ترین بخش اجرا و نگهداری راه است و روسازی‌ها می توانند هزینه اجرای هر کیلومتر را به صورت چشمگیری افزایش دهند. بدین ترتیب زمانی که بودجه نگهداری نیز به آن اضافه شود، به سادگی دیده می شود که چرا باید هزینه اجرا و نگهداری روسازی با یک روش مؤثر اقتصادی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: راه‌هایی با حجم ترافیک زیاد و بار محوری سنگین، بستر ضعیف، رطوبت بالا، محورهای با شیب بالا، مناطقی مواجه باکمبود مصالح و مناطقی که دارای الزامات محیط هستند ویژگی خاصی را به روسازی بتنی می‌بخشد.

نورزاد همچنین استفاده از روسازی RCC در جاده جنگل گلستان را از نخستین تجربه های استفاده از این نوع روسازی در کشور عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استفاده از روسازی بتنی دارای مزایایی چون  صلبیت و عدم تغییر شکل، سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف کشور، ویژگی استفاده در بعضی از مناطق خاص مانند شمال کشور و صنعتی  و سازگاری با محیط زیست به ویژه درمناطق مورد نظر محیط زیست است.

وی استفاده از روسازی بتنی را دارای صرفه اقتصادی و ارزان تر تمام شدن هزینه پروژه های عمرانی دانست و گفت: برای همین این روش در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بسیار موثر است که به همین دلیل مقرر کردیم طی چند ماه گذشته برای ساخت پروژه هایی مثل آزادراه اصفهان-شیراز نیز از این روش استفاده شود. 

تصاویر
  • در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ تغییر رویکرد در روسازی پروژه ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46