به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، صبح دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون ساخت وتوسعه راهها و جمعی از مدیران شرکت از پروژههای عمرانی استان آذربایجان شرقی و اردبیل بازدید کردند.
دکتر علی نورزاد در این سفر از قطعه یک و دو محور سراب- بستانآباد بازدید کرد و گفت: این محور حلقه ارتباطی میان استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی است و موجب تسهیل ترافیک سنگین عبوری از مناطق سراب و بستانآباد و ترافیک عبوری مناطق گردشگری سرعین و اردبیل میشود.
وی تکمیل این مسیر را موجب دسترسی روستاییان و کشاورزان منطقه به بازارهای محلی و مرکز دانست و اظهار داشت: افزایش امنیت جادهای در محور سراب- بستانآباد و کاهش تصادفات جادهای نسبت به مسیر فعلی موجود با توجه به حجم ترافیک بالای محور از مزایای ویژه بهرهبرداری از این مسیر است.
وی در ادامه با اشاره به طول 27 کیلومتری قطعه یک این محور افزود: تا کنون 72 درصد پیشرفت فیزیکی در این مسیر داشتهایم که 5/7 کیلومتر آن در دهه فجر سال گذشته مورد بهرهبرداری قرار گرفته است و 13 کیلومتر اساس، 18 کیلومتر زیراساس، حدود 20 کیلومتر سابگرید و 7 کیلومتر خاکبرداری و خاکریزی از عملیات انجام شده در این محور است.
مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور طول محور قطعه دو را 22 کیلومتر عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی در این محور 9 درصد است و تا کنون خاکبرداری به طول 7 کیلومتر در این مسیر صورت پذیرفته است.
وی درادامه افزود: با تامین اعتبارات مورد نیاز، پروژههایی که در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار دارند و با توجه به جغرافیای ویژه منطقه، تمام پتانسیل شرکت را برای استفاده هرچه بیشتر از فصول کاری در این مناطق به کار خواهیم گرفت.
دکترنورزاد در ادامه این سفر یکروزه از محور تبریز- بستاناباد نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت امور قرار گرفت.
دکتر نورزاد عنوان کرد: احداث باند دوم محور تبریز- بستانآباد به طول 5/3 کیلومتر با پیشرفت 94 درصدی به زودی تکمیل میشود و عملیات تعریض از طرفین محور به طول 5/3 کیلومتر با انجام 3 لایه آسفالت در دست اقدام است و پس از نصب گاردریل و علایم رانندگی و خطکشی، این محور مورد بهرهبرداری کامل قرار خواهد گرفت.
گفتنی است دکتر نورزاد در ادامه این سفر از محورهای فیروزآباد-خلخال، خلخال-پونل و خلخال- اسالم نیز بازدید کرد.
وی راه اصلی فیروزآباد- خلخال را که در 3 قطعه در حال انجام است برای منطقه بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: قطعه دو این محور به طول 15 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 97 درصد در حال اجرا است و تنها نصب علایم راهنمایی و رانندگی آن باقی مانده است و قطعه 3 نیز به طول 5/7 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 88 درصد مراحل پایانی کار را طی میکند.
قطعه 4 یا همان کمربندی خلخال در این محور نیز از پروژههایی بود که از آن بازدید به عمل آمد که با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی به طول 6/5 کیلومتر اولویت بعدی شرکت ساخت پس از اتمام کامل محور فیروزآباد- خلخال معرفی شد. دکتر نورزاد در این خصوص گفت: تکمیل کنارگذرها یکی از اولویتهای توسعه زیرساختهای حمل و نقل است.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات شهرها ورود ترافیک عبوری به داخل شهرها است که علاوه بر مشکلات ترافیکی در مصرف سوخت تاثیر بسزایی دارد، لذا در سال اقتصاد مقاومتی کاهش مصرف سوخت، آلایندههای زیست محیطی، کاهش ترافیک درون شهرها و صرفهجویی در زمان، ایجاب میکند که کنارگذر شهرها زودتر تکمیل گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور پونل- خلخال به طول 15 کیلومتر، با پیشرفت فیزیکی 97 درصد گفت: این پروژه نیز مراحل پایانی کار را طی میکند و با در نظر گرفتن شروع فصل پاییز در این منطقه و سرمای هوا باید نسبت به اتمام هرچه سریعتر این محور نیز اقدام شود.
دکتر نورزاد در پایان این سفر بخشی از محور پونل- آستارا تقاطع پونل را نیز بازدید کرد و راهکارهای لازم برای اتمام آن را تا پایان آبان ماه سالجاری ارایه کرد.
در انتهای این سفر دکتر نورزاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر حقیقتپور و دکتر جعفری که در این سفر وی را همراهی کردند درخواست کرد: در بودجه سال 1394 برای تسریع در توسعه زیرساختهای حمل ونقل، مجلس شورای اسلامی نیز توجه ویژهای در تخصیص اعتبارات به شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملو نقل کشور نماید.
دکتر جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی که در این سفر همراه معاون وزیر راه و شهرسازی بود، تاکید کرد که تکمیل راه اصلی خلخال-فیروز آباد از اولویت های پروژه های زیرساختی شهرستان خلخال است که تکمیل این پروژه این شهر را از بن بست خارج می کند و دسترسی آن را به استان های غربی و مرکز کشور تکمیل می نماید.
همچنین دکتر جعفری در خصوص ایمن سازی هفت کیلومتر باقی مانده از راه خلخال-پونل نیز تاکید کرد و گفت: این راه در یکی از مناطق برفگیر واقع شده است و ایمن سازی آن از اولویت های این منطقه باید باشد. در ادامه دکتر جعفری مطالعات تونل مسیر پونل به خلخال را هم خواستار شد.