به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید مسعود نصر آزادانی اضافه کرد: در همین راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته، موضوع تکمیل مطالعات و اجرای باقیمانده این مسیر ریلی و پیگیری های لازم برای تامین منابع پروژه از محل واگذاری سهام مطابق با بند ج تبصره 3 قانون بودجه سال جاری نیز در دست اقدام و پیگیری است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: این پروژه بزرگترین طرح ریلی کشور به طول 730 کیلومتر است که در آن 5 ایستگاه مسافری و تشکیلاتی و 25 ایستگاه سبقت و تلاقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکارEPC و تامین کننده 25%مبلغ اجرایی پروژه ساخته خواهد شد.
وی ساخت این راه آهن را سبب ارتباط شبکه ریلی کشور از طریق بندر چابهار به عنوان پیشانی توسعه محور شرق و دروازه کریدور بین المللی شمال - جنوب با آب های آزاد، اقیانوس هند و آب های بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این خط ریلی، تحولی شگرف در ترانزیت بار به ویژه برای کشورهای آسیای میانه صورت خواهد گرفت.
نصرآزادانی ادامه داد: امروز از طریق شبکه ریلی کشور سالانه 32 میلیون تن بار جابه جا میشود که بنابر تاکید دکتر روحانی این میزان بایستی در آینده به حدود 200 میلیون تن برسد که در این راستا باید زمینهها و شرایط لازم را فراهم کنیم.
معاون ساخت و توسعه راه آهن یادآور شد: در حال حاضر 18 مرکز استان و 10 بندر و ایستگاههای مرزی کشور با کشورهای همسایه (شامل بنادر عباس، امام خمینی (ره)، خرمشهر، امیرآباد و مرزهای سرخس، میرجاوه، جلفا، رازی، اینچه برون و شلمچه) به صورت مستقیم تحت پوشش شبکه ریلی قرار گرفته اند.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....