22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
توجه به معماری راه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل
 

توجه به معماری راه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه حرم تا حرم گفت: در مبحث معماری و زیباسازی جاده و حریم و منظر آن هم باید اقدام لازم صورت گیرد؛ مشاور پروژه بایستی از مشاور معماری کمک بگیرد تا علاوه بر مسائل فنی، زیبایی جاده و آسایش مسافران هم تامین شود.
شنبه، 05 مهر 1393 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آخوندی با بیان اینکه باید مفهوم معماری راه را در دستور کار پروژه‌های راهسازی قرار دهیم افزود: فقط کف جاده نیست که اهمیت دارد بلکه مجموعه راه از همه ابعاد یعنی ایمنی، معماری و زیبایی مورد توجه قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به مفهوم معماری راه تاکنون توجهی نشده اظهار داشت: این اصطلاح باید در ادبیات وزارت راه و شهرسازی وارد شود.
وی همچنین در مورد مطالبات پیمانکاران اعلام کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت در خصوص تهاتر مطالبات پیمانکاران می‌توانیم در این پروژه هم این کار را انجام داده و برای پرداخت مطالبات قرارگاه در این پروژه مشکلی وجود ندارد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی از هموطنان به صورت غیر قانونی وارد این جاده می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند ‏به همین دلیل به پیمانکار اعلام کرده‌ایم تمام ورودی‌ها را به این مسیر که دوره کارگاهی خود را طی ‏می‌کند مسدود کند زیرا تمام مسئولیت‌ها تا زمانی که آزادراه تحویل سازمان راهداری نشده بر عهده ‏پیمانکار است.‏
آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دولت در زمینه اجرای پروژه‌های آزادراهی بیان کرد: در ‏حال حاضر تمام پروژه‌هایی از این دست فعال شده‌اند و طی پنج ماهه نخست امسال بیش از 500 ‏هزار تن آسفالت‌ریزی در طرح‌های آزادراهی مختلف داشته‌ایم.‏
وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری را هم در همین راستا شروع کرده‌ایم، گفت: 200 ‏کیلومتر از طرح آزادراهی حرم تا حرم ویژه اتصال قم به مشهد مقدس باقی‌مانده که به زودی عملیات ‏اجرایی این قسمت نیز شروع می‌شود.‏
وی به طرح احداث کمربند جنوب غربی تهران و اتصال آن به آزادراه قم - گرمسار  نیز اشاره کرد و افزود: پس از تصویب این طرح در هیئت دولت آماده احداث این کمربندی خواهیم بود تا به آزاد راه قم - گرمسار متصل شود.
محور قم - گرمسار 152 کیلومتر طرح ریزی شده است که 74 کیلومتر آن در محدوده قم، 46 کیلومتر در محدوده استان تهران و 32 کیلومتر آن در محدوده استان سمنان است.60 درصد از هزینه و اعتبار احداث این آزادراه با اعتبار دولتی و 40 درصد با اعتبار بخش خصوصی اجرا می شود. پیش بینی می شود در سال 94، روزانه 12 هزار تردد خودروی سبک و سنگین در این محور ثبت شود.
در این پروژه 12 و نیم میلیون متر مکعب خاک برداری شده و یک میلیون متر مکعب آسفالت استفاده شده است.
تصاویر
  • توجه به معماری راه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46