22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
مهمترین وظیفه مدیران در صنعت حمل‌ و نقل دستیابی به یک سیستم یکپارچه مدیریتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی:
 

مهمترین وظیفه مدیران در صنعت حمل‌ و نقل دستیابی به یک سیستم یکپارچه مدیریتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در انجمن شرکت‌های راهسازی ایران گفت: ما باید با پیاده‌سازی تئوری سیستم‌ها در کشور از پراکنده‌کاری و فعالیت‌های فاقد پشتوانه‌ی برنامه‌ای پرهیز نماییم و بر اساس یک سیستم منسجم اعم از درون‌بخشی، بین بخشی و فرابخشی، اقدام به فرایند سازی و متعاقبا دستیابی به نتایج ساختارمند برسیم.
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر  علی نورزاد در این جلسه که به منظور برقراری تعاملات بیشتر و سازنده، میان پیمانکاران و شرکت ساخت و توسعه برای حل مشکلات و رسیدگی به دغدغه‌های پیمانکاران برگزار شده بود، گفت: پیمانکاران بازوهای اجرایی ما هستند و بخش اعظمی از  پیشبرد پروژه‌ها مرهون تلاش پیمانکاران است.

 وی افزود: با توجه به این امر که ایران کشوری در حال توسعه است، باید سعی کنیم تا هرم مشکلات را بشناسیم و درصدد رفع آنها برآییم. وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی در شرکت ساخت افزود: تشکیل "اتاق فکر" با عنوان شورای راهبردی به منظور رفع همین مشکلات است، لذا از پیمانکاران می‌خواهیم برای رفع موانع سر راه و توسعه این تعاملات سازنده، مشکلات خود را از طریق دبیرخانه شورا مطرح کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور با اشاره به ساختارمندی فرآیند توسعه اظهار داشت: ما باید با پیاده‌سازی تئوری سیستم‌ها در کشور از پراکنده‌کاری و فعالیت‌های فاقد پشتوانه‌ی برنامه‌ای پرهیز نماییم و بر اساس یک سیستم منسجم اعم از درون‌بخشی، بین بخشی و فرابخشی، اقدام به فرایندسازی نموده که متعاقبا به دستیابی نتایج ساختارمند برسیم. وی تاکید کرد: شاید مهمترین وظیفه مدیران در صنعت حمل‌ و نقل دستیابی به یک سیستم یکپارچه مدیریتی است.

دکتر نورزاد در ادامه با اشاره به اهمیت بروزبودن مهندسین و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در دنیا گفت: توجه به ارتقاء سطح دانش‌ روز در بین کارشناسان و بالاخص مدیران شرکت ساخت از موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم و در این میان از پیمانکاران هم می‌خواهیم تا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا سطح دانش و اطلاعات بدنه مهندسی کشور به سطح قابل قبولی برسد.

وی در ادامه جلسه خواستار استفاده از فن‌آوری‌های نوین در شرکت‌های پیمانکاری و ساختار مهندسی کشور شد و گفت: انتظار ما این است تا بتوانیم با حضور بیشتر در مجامع بین‌المللی و نمایشگاه‌های تخصصی، تعاملی سازنده با دیگر کشورها و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های‌ آنان، تحولی چشمگیر در زمینه توسعه صنعت حمل‌ و نقل ایجاد کنیم.

نورزاد همچنین با اشاره به نظام مدیریت ریسک گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران و مهندسان در عرصه ساخت و ساز، آشنایی با مدیریت و فرآیندهای آن است و لازم است که نظام مدیریت ریسک برای شتاب بخشیدن به توسعه زیرساخت ها به سرعت مستقر و نهادینه شود.

در ادامه این جلسه دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران، مشکلات پیمانکاران را به دو دسته عمده تقسیم کرد و گفت: بخش  اعظمی از این مسایل، ریشه مالی دارد که ناشی از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور است و پیمانکاران هم این موضوع را درک می‌کنند و شرکت ساخت را در این راه همراهی خواهند کرد.

علی آزاد بخش دیگری از مشکلات را مسایلی دانست که ریشه مالی ندارد و با رفع آنها، بسیاری از دغدغه‌های پیمانکاران، مرتفع خواهد شد که بایستی با استخراج  چالش‌ها و همکاری شرکت ساخت نسبت به رفع آنها اقدام شود.

رییس انجمن شرکت‌های راهسازی ایران در ادامه صحبت‌های دبیر انجمن، مشکلاتی نظیر تضمین‌ها، جرایم، اصلاح شرایط عمومی پیمان و پایبند بودن به آن‌ها، همچنین مسئله تحویل موقت و آزادسازی سپرده‌ها را عمده مشکلات پیمانکاران دانست و خواستار رسیدگی به آن‌ها شد.

در ادامه این نشست عضو هیات مدیره و معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت با اشاره به فرهنگ راهسازی در کشور گفت: در بخش‌های مختلف کشور از جمله گازرسانی، آب‌رسانی و سایر مسایل زیربنایی، همکاری مردم و پشتیبانی از دولت نهادینه شده است اما در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل نه تنها همکاری نمی‌شود بلکه موضوعاتی از قبیل پرداخت عوارض نیز با چالش اجتماعی همراه است، لذا پیمانکاران باید در موضوع فرهنگ‌سازی در این زمینه با دولت همکاری کنند.

دکتر خادمی عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به قرارداد‌هایی که تحویل نشده است عنوان کرد: لازم است انجمن مشاوران و پیمانکاران جلسات کارشناسی برگزار کنند و در خصوص این موضوع هم‌اندیشی کنند و راه‌حل‌های مناسب را ارایه دهند، چرا که افزایش قراردادهای موقت، چالشی است که شرکت ساخت را با مشکلات متعدد رو‌برو کرده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مهندسین در عرصه راهسازی کشور و مطرح کردن موضوع استانداردسازی قرارداد‌ها گفت: شرکت ساخت و توسعه و پیمانکاران با همکاری یکدیگر باید شرایط عمومی پیمان را به سمت استاندارد‌سازی منطبق با استانداردهای جهانی FIDIC (فدراسیون جهانی مهندسان مشاور) پیش ببرند. چرا که در این استاندارد روابط میان مشاور، پیمانکار و کارفرما با جزییات کامل و به شکلی گویا، طراحی شده است اما در شرایط عمومی پیمان، این جزییات لحاظ نشده است.

احمدی نوری در ادامه افزود: FIDIC به عنوان یک مرجع بی‌طرف در تدوین متون انواع پیمان‌ها، موافقتنامه شرایط عمومی دارای اعتبار جهانی بوده و نیز مورد تائید موسسات مالی و بانک‌های سرمایه‌گذار معتبر جهانی نظیر بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، بانک توسعه اسلامی و… است و می‌تواند در این زمینه معیار معینی برای استانداردسازی شرایط عمومی پیمان باشد.

در انتهای جلسه دکتر نورزاد قول همکاری مساعد در خصوص رسیدگی سریع به مشکلات مطرح شده از سوی پیمانکاران را داد و بنا شد جلسه هایی بطور ماهانه‌ متشکل از 2 نفر نماینده از انجمن پیمانکاران، 2 نفر نماینده از سوی مهندسین مشاور و 2 نفر از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به منظور رسیدگی موضوعات و رفع مشکلات برگزار گردد.

تصاویر
  • مهمترین وظیفه مدیران در صنعت حمل‌ و نقل دستیابی به یک سیستم یکپارچه مدیریتی است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46