به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های محور هراز و تعریض محور نور - چمستان - آمل بازدید و دستوراتی را برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها صادر کرد.
علی نورزاد در بازدید از عملیات تعریض و چهارخطه نمودن محور ارتباطی هراز گفت: هم اکنون مراحل پایانی چهارخطه شدن محور سوادکوه به سمت تهران در حال انجام است و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان امسال و قبل از تعطیلات نوروز 94 این محور بهره برداری شود.
وی افزود: تاکنون بیش از 40 کیلومتر از مسیر 110 کیلومتری جاده هراز از آمل تا ابتدای حوزه استحفاظی استان تهران تعریض و چهارخطه شده و باقی مسیر در 5 بخش در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه تصریح کرد: هم اکنون زیرسازی و چهارخطه کردن حدود 20 کیلومتر از جاده هراز در دست اجراست و طبق برنامه پیش بینی شده، این مقدار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
نورزاد؛ کوهستانی بودن و حجم بالای تردد در جاده هراز را از مشکلات پیش رو در اجرای سریعتر کار بیان کرد و ادامه داد: تعداد 20 دهانه تونل در مسیر اجرای طرح تعریض جاده هراز طراحی شده که تاکنون 13 دهانه آن به پایان رسیده و حفاری باقیمانده تونل ها نیز در حال اتمام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای تکمیل طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به حدود هفت هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: از دیگر مشکلات و چالش ها در خصوص توسعه راه ها در مازندران، مسئله زیست محیطی و کمبود اعتبار مورد نیاز است و باید نمایندگان محترم مردم استان در مجلس با تلاش مضاعف برای تامین اعتبار استان در مجلس شورای اسلامی کوشش کنند.
نورزاد در این بازدید همچنین ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری خواستار عزم ملی و مدیریت جهادی برای اتمام پروژه های راهسازی در مازندران شد و تصریح نمود : انشاء الله با همت و تلاش همه مهندسین و مسوولین ذیربط در تلاشیم عملیات تعریض و چهارخطه محور هراز به اتمام برسد.
تعریض محور نور-چمستان-آمل
علی نورزاد همچنین در بازدید از پروژه تعریض محور نور _ چمستان _ آمل هدف اصلی این بازدید را بررسی مشکلات و موانع اجرایی این پروژه برشمرد و افزود: با توجه به حجم تردد و موقعیت خاص این محور می طلبد تا با برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبارات کافی عملیات تعریض و چهارخطه نمودن این محور به اتمام برسد.
وی اظهار داشت : محور مذکور به طول 42 کیلومتر بوده که تا به امروز عملیات بهسازی آن شامل 26 کیلومتر در باند جنوبی و 23 کیلومتر در باند شمالی در قالب 5 قطعه و با مبلغ قراردادی بالغ بر 360 میلیارد ریال در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این بازدید خواستار توجه ویژه مسوولین ارشد استان و نمایندگان مجلس به محورهای ارتباطی مازندران شد و گفت: امید است در سایه تعامل و همکاری همه دست اندرکاران بخش حمل و نقل به زودی شاهد ارتقاء و ایمن سازی محورهای ارتباطی مازندران باشیم.
دکتر نورزاد به اهمیت جاده های استان اشاره و اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مازندران تمامی محورهای ارتباطی آن اعم از اصلی ، فرعی و روستایی دارای اهمیت ویژه ای است.
وی خواستار توجه ویژه به افزایش ضریب ایمنی محور مذکور شد و اضافه کرد : باید همزمان با عملیات تعریض و ارتقاء این محورها، عملیات ایمن سازی در قالب تفکیک باندهای رفت و برگشت، اجرای خط کشی و نصب علائم در دستور کار قرار گیرد.