به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد افزود: راه آهن تهران-همدان- سنندج از طریق دو استان همدان و سنندج و همچنین ارتباط با مسیر راه آهن اراک- کرمانشاه- مرز خسروی در راستای اتصال شبکه ریلی ایران به کشور عراق از سال 1385 اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر، کریدور ریلی شرقی – غربی کشور برقرار و امکان حمل ترانزیت بار و مسافر در کریدور مذکور فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول کل این طرح را حدود 420 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: این خط ریلی در دو بخش تهران – همدان و همدان – سنندج تعریف شده که حد فاصل تهران – همدان در قالب 5 قطعه و12 ایستگاه شامل یک ایستگاه تشکیلاتی در همدان و سه ایستگاه مسافری در شهرهای ساوه، فامنین و نوبران در دست اجرا است.
نورزاد خاطرنشان کرد: حدفاصل همدان – سنندج نیز مسیر پس از عبور از دشت های حاصل خیز همدان و شهر بهار و ارتفاعات قره داغ و آق بلاغ در منطقه داشبلاغ وارد حوزه استحفاظی استان کردستان شده و باعبور از دشتهای مزروعی قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج می رسد که این بخش در 3 قطعه اجرایی با 7 ایستگاه تعریف شده که پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی آن 50 درصد است.
لازم به ذکر است که تاکنون برای این خط ریلی 3 هزار و 160میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار سال جاری آن 860 میلیارد ریال است که دکتر نورزاد در این بازدید تاکید کرد که پیمانکار پروژه با توجه به تخصیص انجام شده هر چه سریعتر نسبت به فعال کردن آن اقدام نماید.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....