به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، حسن احمدی نوری با اعلام این خبر گفت: محور آزادراه کنارگذر غربی اصفهان در کیلومتر 86 با راهآهن فولاد مبارکه اصفهان تلاقی میکند که به این منظور، یک دستگاه پل با 2 دهانه 31 متری بر روی 6 کوله و 9 پایه شمع ستون به مرحله اجرا درآمد که تابلیه مرکب پل مشتمل بر دو جعبه تیر ورق و دال بتنی است.
معاون ساخت وتوسعه آزادراهها در تکمیل این خبر افزود: از آنجا که راه آهن به صورت مستمر مواد اولیه به کارخانه حمل میکند، امکان احداث پل بدون احداث خطآهن انحرافی به طول 900 متر میسر نبود.
وی اظهار داشت: با توجه به توپوگرافی خط آهن در جوار رودخانه زایندهرود و لزوم خرید اراضی برای احداث خط انحرافی، زمان طولانی و هزینه بالای ساخت راهآهن انحرافی راه حل احداث تابلیه پیش ساخته از طرف مجری طرح پیشنهاد و در نهایت مورد تایید قرار گرفت.
احمدی نوری در خصوص اهمیت حرکت قطارها در این مسیر گفت: با توجه به عدم توقف حرکت قطارها در این مسیر حرکت آنها تنها برای مدت 28 ساعت متوقف گردید و پس از حفاری و خاکبرداری زیر خطآهن تا روی سرستونها که تمام سنگی است، تابلیه مرکب آماده شده هر دو دهانه پل به محل هل داده شد.
وی درباره زمان انجام این عملیات افزود: کل جابهجایی ریل قبلی و استقرار کامل تابلیه و نصب پیش دالهای بتنی پیش ساخته و آماده کردن پل برای اجرای بالاست و ریلگذاری مجدد در مدت زمان 28 ساعت از زمان انسداد خط و برداشتن ریلها انجام و تکمیل گردید که با ریلگذاری مجدد پس از 34 ساعت تردد قطارها برقرار شد.
در پایان گفتنی است وزن هر یک از پلهای پیش ساخته فلزی با بتن اجرا شده 200 تن است و هم اکنون خاکبرداری و اجرای عملیات راهسازی همزمان با عبور قطار جهت آزادراه در زیر پل در حال انجام است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....