22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
تغییر رویکرد به سمت روسازی بتنی
در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛
 

تغییر رویکرد به سمت روسازی بتنی

معاون وزیر راه و شهرسازی: با عنایت به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از روسازی بتنی با توجه به منابع غنی داخلی در راستای کاهش هزینه‌های ساخت ونگهداری، از رویکردهای اصلی ما در توسعه زیرساخت‌ها است.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر نورزاد با شرکت در جلسه موسسان شرکت توسعه راه‌ها با رویه بتنی گفت: شرکت ساخت‌وتوسعه قصد دارد بخشی از مسیر اصفهان- شیراز را روسازی بتنی کند و در آینده‌ای نزدیک مسیر قائم‌شهر- ساری نیز از اولین آزادراه‌های کشور است که کل مسیر با استفاده از روسازی بتنی احداث خواهد شد.  

نورزاد در این جلسه تاکید کرد: تمایل شرکت ساخت حرکت به سمت روسازی بتنی است چرا که با افق طراحی شده از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی برنامه ما این است که 10 درصد از شبکه راه‌های کشور با استفاده از فناوری روسازی بتنی احداث گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش قیمت قیر در کشور اظهار داشت: طی 10 سال گذشته قیر یکی از کالاهایی بوده که با نوسانات قیمتی شدید مواجه شده، به نحوی که قیمت قیر طی این زمان 21 برابر شده است و بر این اساس بخش قابل توجهی از اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور صرف تامین قیر می‌شود، گاهی افزایش قیمت قیر باعث شده است تا 40 درصد هزینه‌ها در برخی پروژه‌ها به تامین قیر اختصاص یابد

دکتر نورزاد با تاکید بر بکارگیری پتانسیل داخلی کشور گفت: تولید سیمان در کشور از 27 میلیون تن در سال به 74میلیون تن رسیده و بر همین اساس رتبه 16 ایران در دنیا در این زمینه به جایگاه چهارم ارتقاء یافته است و در حال حاضر نیز رتبه اول صادرات سیمان به نسبت تولید در دنیا به کشور ما تعلق دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر وظیفه خطیر ما در حفظ سرمایه‌‌های ملی و پاسداشت منابع و معادنی که خداوند متعادل در اختیار این مرز و بوم قرار داده است، گفت: استفاده بهینه از این منابع مهمترین عامل توسعه پایدار در کشور است و تغییر استراتژی توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌و‌نقل مبتنی بر پتانسیل‌های داخلی است.

وی در ادامه به ویژگی‌های اثربخش رویه‌های بتنی در کشور اشاره کرد و افزود: عمر مفید و دوام رویه‌های بتنی در برخی نواحی بر اساس تجربیات جهانی بسیار بالاتر از قیر است و رویکرد جدید اقتصاد مقاومتی در فرایند توسعه زیرساخت‌ها مستلزم توجه به صرفه اقتصادی در ساخت پروژه‌ها است.

نورزاد در ادامه به مسئله نگهداری جاده‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی نگهداری از جاده‌های موجود به عنوان سرمایه‌های ملی است که استفاده از روسازی بتنی در کاهش هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌ها می‌تواند اثر قابل توجهی داشته باشد.

وی در خاتمه تغییر نگرش جامعه مشاوران و پیمانکاران از شیوه‌های سنتی به مدرن را یکی از درخواست‌های شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا لازم است تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی و ویژه نیز تدارک دیده شود که همکاران ما در شرکت ساخت وتوسعه آمادگی هرگونه همکاری با شرکت های مشاور و پیمانکار را در این خصوص دارا هستند.

تصاویر
  • تغییر رویکرد به سمت روسازی بتنی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46