به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد تامین منابع مالی را مهمترین مشکل پیش روی اجرای پروژه های زیرساختی حمل و نقل دانست و افزود: با توجه به پتانسیل فنی و مهندسی داخل کشور، تنها مانع تکمیل پروژه های در دست اجرا کمبود اعتبارات است که با استفاده از روش هایی چون فروش اوراق مشارکت این مانع برطرف و امکان تکمیل این پروژه ها وجود خواهد داشت.
وی لایحه بودجه پیشنهادی سال 1394 در توسعه زیربناهای حمل و نقل را 27 هزار و 271 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس اهداف کمی سال 1394 قرار بر این است تا هزارو و 346 کیلومتر از انواع راه ها شامل 355 کیلومتر راه آهن، 96 کیلومتر آزادراه، 437 کیلومتر بزرگراه، 458 کیلومتر راه اصلی و بهسازی راه های موجود در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری برسد.
نورزاد یادآور شد: برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل از اواخر سال 90 تا اواخر سال 92، 3 دوره اوراق مشارکت به فروش رفته است که 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار از این دوره ها به پروژه های آزادراهی و راه آهن تزریق شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مردم عزیزمان می توانند با خرید اوراق مشارکت علاوه بر دریافت 22 درصد سود، در توسعه زیرساخت های حمل و نقل نیز مشارکت کنند که در نهایت این امر با توجه به نقش توسعه راه ها در توسعه اقتصادی به ارتقا کیفی شاکله های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی نقاط مختلف کشور منجر خواهد شد.
لازم به ذکر است اوراق مشارکت طرح احداث و بهسازی زیربناهای حمل و نقل کشور به ارزش 500 میلیارد تومان از روز دوشنبه 8 دی ماه سال جاری به مدت 3 روز کاری در شعب منتخب بانک تجارت سراسر کشور به فروش می رسد. سود علی الحساب سالیانه این اوراق 22 درصد، 4 ساله و قابل انتقال به غیر است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....