به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب تبصره های پیشنهادی در لایحه بودجه سال 1394 و تامین منابع اعتباری از مجاری دیگری جز بودجه عمومی کشور، می توان بر این مشکل فایق آمد.
وی بودجه پیشنهادی شرکت در سال 1394 را 27 هزار و 271 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 5/2 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، 5 تا 7 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راهآهن و 7 تا 10 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گران شدن هزینه ساخت انواع راه ها از یک سو و کاهش قیمت نفت و اثر آن بر بودجه عمومی کشور از سوی دیگر موجب شده تا تامین اعتبار600 پروژه زیرساختی در دست احداث با اتکا به بودجه عمومی امری ناممکن به نظر برسد و می بایست با همکاری دولت و مجلس محترم شورای اسلامی بستر لازم برای استفاده از منابع دیگری چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام بنگاه های دولتی، منابع فاینانس و... فراهم شود.
نورزاد کمک به توسعه زیرساخت های حمل و نقل را در نهایت زمینه ساز توسعه پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به نقش راه به عنوان بستر ساز توسعه، در صورتی که همکاری های لازم توسط تمامی دستگاه های حکومتی برای پیشبرد اهداف در این حوزه صورت گیرد، در آینده ای نزدیک شاهد تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردمی بالاخص در نقاط محروم تر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع زیرساخت ها است که این مطالبه عمومی موجب دغدغه نمایندگان مجلس نیز شده است، اما جامه عمل پوشاندن به خواست مردم نیازمند تامین منابع مناسب برای توسعه زیرساخت ها است که امیدواریم همه نمایندگان در این موضوع به عنوان پشتیبان دولت عمل نمایند.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....