22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
عملیات اجرایی احداث باند دوم کنارگذر شوشتر آغاز شد
توسعه راه های ترانزیتی کشور؛ کاهش تصادفات؛ افزایش ایمنی راه های شوشتر و رونق اقتصادی استان خوزستان
 

عملیات اجرایی احداث باند دوم کنارگذر شوشتر آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت باند دوم کنارگذر(کمربندی) شوشتر با حضور جناب آقای دکتر خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شد.
شنبه، 11 بهمن 1393 | Article Rating

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کمربندی شوشتر در چارچوب کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه های شوشتر و نیز با هدف رونق اقتصادی منطقه احداث می شود.

منوچهر رحمانی با اظهار امیدواری نسبت به اتمام طرح در مدت 34 ماه افزود: اجرای این طرح نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهرستان شوشتر دارد.

وی گفت: قطعه نخست باند دوم کنارگذر شوشتر به طول 5.3 کیلومتر با اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث می شود.

رحمانی اجرای این طرح را در افزایش حجم خدمات رسانی به مردم و رونق کشت و کار در منطقه موثر دانست.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم با بیان این که نیاز به ساخت راه یک ضرورت است گفت: ساخت راه یک ضرورت ملی در کشور است.

دکتر خادمی افزود: 10 سال پیش تعداد خودروها در کشور چهار میلیون و 900 هزار دستگاه بود که هم اینک با افزایش سه برابری به افزون بر  17 میلیون دستگاه رسیده و طبق بررسی های انجام شده در 10 سال آینده به دو برابر این هم می رسد.

وی اظهار کرد: این بدان معناست که 20 هزار کیلومتر از راه های ترانزیتی کشور در حال اشباع قرار می گیرد و از یک سو باعث خسارت ملی و از سوی دیگر افزایش میزان مصرف سوخت  و دیگر هزینه ها می شود؛ پس ساخت راه یک ضرورت ملی تلقی می شود.

دکتر خادمی ادامه داد: در استان خوزستان هم با توجه به ظرفیت های موجود در بخش نفت، گاز و پتروشیمی و نیز صنایع و معادن و اراضی حاصلخیز کشاورزی این ضرورت محسوس تر است.

وی گفت: با توجه به این ظرفیت های بالقوه؛ نیازمند احداث راه های متناسب هستیم تا توسعه و پیشرفت اقتصادی استان با موفقیت همراه باشد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی افزود: متاسفانه در عرض استان؛ جاده توسعه ای نداریم و بیشتر راه ها طولی است، پس باید برنامه را طوری تنظیم کنیم که در میانه و عرض استان راه ها ساخته شود.

دکتر خادمی گفت: برای رفاه حال مردم استان باید توسعه عرضی راه ها در دستور کار قرار گیرد که در این چارچوب؛ احداث اتوبان ساحلی استان از خرمشهر به سمت آبادان و آبادان به سمت ماهشهر، ماهشهر- هندیجان و هندیجان- دیلم آغاز شده است، همچنین کمربند شمالی استان با عنوان پاشنه زاگرس باید اجرایی شود.

وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری و معرفی مکان های تفریحی و زیارتی استان نیز باید راه ها؛ بویژه راه های روستایی توسعه یابد.

دکتر خادمی اضافه نمود: شوشتر یک شهر تاریخی و با اصالت در خوزستان است که همواره در طول تاریخ به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی در کشور مطرح بوده است.

تصاویر
  • عملیات اجرایی احداث باند دوم کنارگذر شوشتر آغاز شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46