22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
در صورت تامین اعتبار تکمیل زیرسازی راه‌‌آهن ملایر- کرمانشاه در سال 94
 

در صورت تامین اعتبار تکمیل زیرسازی راه‌‌آهن ملایر- کرمانشاه در سال 94

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌ آهن غرب کشور از ساخت حدود 10 هزار کیلومتر راه آهن در کشور در سال آینده خبر داد و گفت: از این میزان 4 هزار و 800 کیلومتر در حال ساخت و 3 هزار و 700 کیلومتر در دست مطالعه و بخشی اخیرا به بهره‌برداری رسیده است.
چهارشنبه، 15 بهمن 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و‌نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مدیران شرکت و مسئولان استانی در سفر به استان کرمانشاه از راه‌آهن غرب کشور بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این سفر با اشاره به محدودیت منابع مالی، میزان قیمت تمام شده احداث خطوط ریلی در دراز مدت را نسبت به ساخت سایر انواع حمل و نقل، کم‌تر و مقرون به صرفه‌تر دانست و تاکید کرد: تکمیل کریدورهای اصلی راه‌آهن از اولویت‌های اساسی شرکت ساخت و توسعه در راستای تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که با گسترش آن میزان قابل توجهی بار و مسافر در کمترین زمان و با ایمن ترین شکل ممکن جا‌به جا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا دولت در حال حاضر اجرای هشت طرح مهم ریلی کشور را در دستور کار دارد که قرار است سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها از محل فاینانس تامین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: راه‌آهن غرب کشور که بخشی از کریدور شرق به غرب است نیز جزو این پروژه‌‌ها است که در تلاش هستیم تا با استفاده از ساز و کارهای مختلف از جمله فاینانس، ماده 56 قانون اساسی، صندوق پروژه، صندوق توسعه ملی، روش BLT و سایر روش‌ها برای این پروژه تامین اعتبار کنیم.

دکتر نورزاد با بیان اینکه امکان اجرای راه‌آهن غرب کشور در زمانی کوتاه وجود دارد، اظهار کرد: تنها مشکل تکمیل راه آهن غرب کشور تا کرمانشاه بحث تامین اعتبار است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس بتوانیم شاهد افتتاح آن در سال آینده باشیم.

وی در انتهای این بازدید به حمایت نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: توان فنی و مهندسی کشور برای توسعه زیرساخت‌ها به مرحله‌ای رسیده است که انجام کار بر اساس آخرین استانداردها و روش‌های فنی امکان‌پذیر است، اما تامین منابع مالی ساخت پروژه‌ها است که با تقویت آن می‌توان شتاب ساخت را چندین برابر کرد.

در خاتمه گفتنی است: راه آهن غرب کشور حدفاصل کرمانشاه- خسروی به طول 260 کیلومتر و اراک تا کرمانشاه به طول 274 کیلومتر، غرب کشور را به مرکز و شرق متصل می‌کند که با اتصال مرکز و شرق کشور به راه آهن غرب و مرز خسروی، سفر به عتبات عالیات آسان‌تر شده و ایران از طریق بندر لازقیه سوریه به دریای مدیترانه و اروپا متصل می‌شود. راه‌آهن غرب کشور از مسیر کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب رفته و در ادامه از شهرستان سرپل ذهاب عبور می‌کند و به سمت مرز خسروی پیش‌ می‌رود.

تصاویر
  • در صورت تامین اعتبار تکمیل زیرسازی راه‌‌آهن ملایر- کرمانشاه در سال 94
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46