22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
سیمنار رویه‌های بتنی، کارکردها و چالش‌ها برگزار شد
 

سیمنار رویه‌های بتنی، کارکردها و چالش‌ها برگزار شد

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها: ایجاد رقابت با ورود به عرصه روسازی آسفالتی باعث خارج شدن انحصاری صنعت قیر در کشور و افزایش رقابت و از همه مهمتر ارتقا کیفیت و طول عمر مفید در روسازی جاده‌ها می‌شود.
دوشنبه، 27 بهمن 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، سمینار "رویه‌های بتنی، کارکردها و چالش‌ها" با همکاری دفتر فنی و اداره کل منابع انسانی و با حضور اساتید دانشگاه تربیت مدرس،  مهندسان و متخصصان برگزارشد.

احمدی نوری رویکرد اصلی شرکت ساخت و توسعه را با توجه به اهداف تخصصی آن استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در صنعت راهسازی دانست و گفت: در بخش آزادراهی کشور هدف ما این است تا حدود 10 درصد از شبکه آزادراهی کشور را با استفاده از روسازی بتنی احداث کنیم.

وی با اشاره به دو آزادراه در دست احداث با استفاده از روش روسازی بتنی تصریح کرد: هم‌اکنون آزادراه اصفهان- شیراز به طول 135 کیلومتر و آزادراه قائم‌شهر- ساری که به زودی کلنگ احداث آن به زمین خواهد خورد به طول 45 کیلومتر با استفاده از روش روسازی بتنی ساخته خواهند شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به افزایش قیمت قیر در سال‌های اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت قیر و از سویی دیگر افزایش تولید سیمان در کشور، استفاده از این روش در هزینه‌های ساخت و نگهداری راه‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد و با توجه به چرخه عمر، روسازی بتنی در میان انواع روش‌ها یکی از گزینه‌‌های مناسب است.

احمدی نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر این صنعت در کشور به تازگی در حال اجرا قرار گرفته است گفت: شرکت ساخت و به ویژه معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها، درصدد است تا این روش با مطالعات علمی و انتخاب صحیح موقعیت پروژه‌ها و با ماشین‌آلات و تجهیزات که یکی از مهمترین عوامل در موفق شدن اجرای این روش است در بیشتر راه‌هایی که امکان بهره‌گیری از آن را داشته باشد، به کار گیرد.

معاون ساخت وتوسعه در پایان گفت: یکی از شیوه‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل‌و‌نقل، استفاده از روسازی بتنی است چرا که علاوه بر تمامی مزایای یاد شده، استفاده از منابع داخلی را به بهترین شکل ممکن محقق می‌سازد، به طوری که بخشی از سیمان کشور که در حال حاضر تولید می‌شود، امکان به کارگیری در پروژه‌های زیرساختی با قیمت مناسب را دارد.

در ادامه این جلسه دکتر حسنی از دانشگاه تربیت مدرس به ارایه موضوعاتی پیرامون اهمیت و جایگاه روسازی‌های بتنی و مباحث فنی و اقتصادی آن، دکتر سوداگری از اساتید دانشگاه با محوریت تاریخچه انواع و مشخصات رویه‌‌های بتنی به ایراد سخنانی پرداختند.

در پایان گفتنی است این سمینار در تاریخ 27 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات شرکت ساخت وتوسعه برگزار و همچنین اولین کنفرانس ملی رویه‌های بتنی نیز در اردیبهشت ماه سال آتی با محوریت رویه‌های بتنی   و توسعه پایدار، تحلیل و طراحی رویه‌های بتنی، تعمیر و نگهداری رویه‌های بتنی، کاربرد نانو و مصالح جدید و ...در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

تصاویر
  • سیمنار رویه‌های بتنی، کارکردها و چالش‌ها برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46