به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: مردم میبایست بدانند که باتوجه به توسعه روزافزون بار ترافیکی موجود در جادههای کنونی کشور، نیاز به توسعه راهها و احداث آزادراه بیش از هر زمان دیگری حس میشود و لذا باید مسیرهای مواصلاتی به گونهای طراحی و ساخته شود که نیازهای ترافیکی روز را پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی نیز با ورود به پروژههای راهسازی نیاز به ضمانتی برای بازگشت سرمایه دارد و این حق مسلم سرمایه گذار است تا در یک زمان معقول حداقل سود را از این سرمایه گذاری ببرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی عوارض را راهکار بازگشت سرمایه عنوان و اضافه کرد: عوارضی که از مردم اخذ میشود، پس از طی مدت مشخص و پس از محقق شدن فرایند بازگشت سرمایه بخش خصوصی، با واگذاری راهها به دولت برداشته می شود و مردم میتوانند همچون سایر گونههای راه از آن استفاده کنند.
نورزاد یکی از روشهای متداول در دنیا برای توسعه زیرساخت ها را استفاده از عوارض یا مالیات سوخت دانست و گفت: مسئله به این صورت است که به تناسب مسیر طی شده به صورت اتوماتیک از سوخت مصرفی خوردوها مبلغی برای نگهداری راهها استفاده میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: حفظ حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق سرمایه گذاران وظیفهای است که بر گردن ما نهاده شده و بایستی در حوزه راهسازی به این امر توجه ویژه داشته باشیم.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....