به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دکتر علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: با راهاندازی این خط آهن با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، زمان سفر میان تهران تا اصفهان به دو ساعت کاهش خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه به طول 410 کیلومتر ساخته خواهد شد که طول مسیر حدفاصل تهران تا قم 164 کیلومتر و قم تا اصفهان244 کیلومتر خواهد بود.
وی دسترسی سریع، ایمن، راحت و ارزان مسافران، قابلیت توسعه ایستگاهها در آینده، هزینه و سهولت تملک و آزادسازی مسیر دسترسی و هماهنگی با طرح جامع حمل و نقل شهری را از ویژگیهای ایستگاههای خطآهن سریع السیر تهران-قم - اصفهان دانست.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: این خطآهن باعث صرفهجویی در سوخت، کاهش توقفهای مکرر قطار به دلیل دوخطه بودن مسیر، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و کاهش آلایندههای زیست محیطی خواهد شد.
وی در انتها اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جابهجایی مسافر است که احداث این راهآهن سریعالسیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....