به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد آزادراه حرم تا حرم را یکی از طرح های مهم در دست احداث عنوان کرد و گفت: ارتباط دو قطب مذهبی کشور از طریق آزادراه در پررنگ تر شدن جایگاه کشور در منطقه به لحاظ جذب گردشگران مذهبی بسیار موثر خواهد بود .
وی افزود: این آزادراه در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی تراسیکا قراردارد که موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه 19 هزار میلیارد ریال صرفه جویی ریالی در زمان سفر، 2200 میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف بنزین و گازوئیل و 2 هزار و 600 میلیارد ریال صرفه جویی ناشی از کاهش گازهای گلخانه ای را از جمله مزایای بهره برداری این پروژه عنوان کرد.
نورزاد همچنین آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران- قم-اصفهان را گامی بلند در توسعه شبکه ریلی کشور دانست و گفت: این حط ریلی به طول 410 کیلومترموجب ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از 7 هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان خواهد شد.
گفتنی است آزادراه حرم تا حرم طرح آزاد راه حرم تا حرم میان شهرهای مقدس قم و مشهد تعریف شده است. هم اکنون این طرح در قالب 4 بخش در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است. بخش اول از قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر که آماده افتتاح است، بخش دوم از گرمسار تا سمنان به طول 120 کیلومتر و بخش سوم از نیشابور تا مشهد (سه راهی باغچه) به طول 80 کیلومتر در نظر گرفته شده است. بخش چهارم این طرح نیز حدفاصل سمنان تا نیشابور به طول حدود 570 کیلومتر آماده سرمایهگذاری است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....