به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دقایقی پیش با حضور ریاست محترم جمهور عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم -اصفهان آغاز شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش شبکه ریلی در کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و استراتژی ریاست محترم جمهور در خصوص توسعه زیرساخت های حمل و نقل با اولویت توسعه راه آهن در کشور و بر اساس افق چشم انداز 1404 مبنی بر توسعه خطوط ریلی به میزان 25 هزار کیلومتر ، تکمیل و احداث خطوط ریلی در راس برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.
علی نورزاد افزود: در حال حاضر 18 مرکز استان ،10 بندر و ایستگاه های مرزی کشور با کشورهای همسایه به صورت مستقیم به شبکه ریلی متصل بوده که با بهره برداری بیش از 4 هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث، تمامی مراکز استان ها و بنادر و مرزهای اصلی کشور تحت پوشش مستقیم شبکه ریلی قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان گفت: راه آهن سریع السیر به راهآهنی گفته می شود که سرعت قطارها در آن با لحاظ تمهیدات خاص از 200 کیلومتر بر ساعت فراتر رود و اکثر کشورهای توسعه یافته در صنعت حمل و نقل بیشترین سرمایه گذاری را بر توسعه راه آهن های خود قرار داده اند و قطارهای سریعالسیر می توانند همانند دیگر زیرساخت های حمل و نقل با برنامه ریزی مناسب توسعه اقتصادی را تسریع نمایند.
نورزاد طول این خط ریلی را 410 کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداث این خط ریلی امکان ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از 7 هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان را به همراه دارد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....