22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
در دولت یازدهم؛ افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداث راه آهن تهران-قم-اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
 

در دولت یازدهم؛ افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداث راه آهن تهران-قم-اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان با حضور رئیس جمهور گفت: برای احداث این خط ریلی در سال 1389 تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های چینی به مبلغ 5/2 میلیارد یورو منعقد و سهم پیمانکار ایرانی در آن تنها به 10 درصد محدود شد، اما در دولت یازدهم با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و مذاکرات مستمر مبلغ قرارداد به حدود 2/5 میلیارد یورو کاهش و سهم پیمانکاران ایرانی به 65 درصد افزایش یافت.
چهارشنبه، 06 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دقایقی پیش با حضور ریاست محترم جمهور عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم -اصفهان آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش شبکه ریلی در کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و استراتژی ریاست محترم جمهور در خصوص توسعه زیرساخت های حمل و نقل با اولویت توسعه راه آهن در کشور و بر اساس افق چشم انداز 1404 مبنی بر توسعه خطوط ریلی به میزان 25 هزار کیلومتر ، تکمیل و احداث خطوط ریلی در راس برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.

 علی نورزاد افزود: در حال حاضر 18 مرکز استان ،10 بندر و ایستگاه های مرزی کشور با کشورهای همسایه به صورت مستقیم به شبکه ریلی متصل بوده که  با بهره برداری بیش از 4 هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث، تمامی مراکز استان ها و بنادر و مرزهای اصلی کشور تحت پوشش مستقیم شبکه ریلی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان گفت:  راه آهن سریع السیر  به راه‌آهنی گفته می شود که سرعت قطارها در آن با لحاظ تمهیدات خاص از 200 کیلومتر بر ساعت فراتر رود و اکثر کشورهای توسعه یافته در صنعت حمل و نقل بیشترین سرمایه گذاری را بر توسعه راه آهن های خود قرار داده اند و  قطارهای سریع‌السیر می توانند همانند دیگر زیرساخت های حمل و نقل با برنامه ریزی مناسب توسعه اقتصادی را تسریع نمایند.

نورزاد طول این خط ریلی را 410 کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداث این خط ریلی امکان ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از 7 هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان را به همراه دارد.

تصاویر
  • در دولت یازدهم؛ افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداث راه آهن تهران-قم-اصفهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46