به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن تاکید بر نقش حمل و نقل ریلی در توسعه شبکه حمل و نقل و اولویت توسعه راه آهن در کشور گفت: در حال حاضر 33 طرح ریلی دارای مجوز در پیوست 1 قانون بودجه سال 1393 کل کشور به طول 9 هزار و 460 کیلومتر وجود دارد که 4731 کیلومتر آن در دست احداث در بخش های مختلف زیرسازی، روسازی و ساختمان و 3 هزار و 456 کیلومتر آن در دست مطالعه و بررسی است.
وی در تشریح اقدامات سال 1393 در حوزه راه آهن عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به میزان اعتبار مالی مصوب به میزان 9 هزار 385 میلیارد و تخصیص78درصدی علی رغم عدم تخصیص به موقع منابع مالی و همچنین محدودیت منابع و نیز امکان خرید ریل محدود برای طرح ها، این معاونت 335 کیلومتر عملیات زیرسازی تا مرحله سابگرید و حدود 162 کیلومتر نصب خط و 7 هزار و 360 متر مربع ساختمان ایستگاه را به انجام رسانده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: افتتاح کریدر ریلی شرق دریای خزر با حضور ریاست محترم جمهوری، افتتاح ایستگاه راه آهن رشتخوار و همچنین بهره برداری از دو ایستگاه صفا شهر و سعادت شهر در محور راه آهن اصفهان – شیراز و آماده سازی اسناد قرارداد تامین منابع مالی و اجرائی راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان برای استفاده از خط اعتباری چین و آغاز عملیات اجرائی این طرح با حضور ریاست محترم جمهوری از اهم فعالیتهای اجرایی ساخت و توسعه راه آهن در سال 1393 است.
نورزاد بررسی پدافند غیرعامل و نحوه اجرای آن در طرحهای راه آهن ، بررسی تکنولوژی نوین در ساخت و اجرای خطوط راه آهن، بررسی پلان و موقعیت ایستگاه ها و محورهای در حال ساخت و مطالعه، بازنگری و مهندسی مجدد طرح های در حال اجرا و مطالعه شده بویژه ابنیه مهم و استراتژیک محورها، تحلیل پایداری ابنیه در زمان اجرا در برابر حوادث غیرمترقبه، امکان سنجی اجرای حمل و نصب ریل طویل در کشور و بررسی قیمت تمام شده طرح ها و تحلیل عملکرد از جمله برنامه های سال جاری طرح های راه آهن در حوزه پژوهش است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....