به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد آزادراه ها را به مثابه شریان های حیاتی در پیکره اقتصادکشور دانست و گفت: لزوم صرفه جویی در اقتصاد کلان و کاهش آمار تصادف ها و بالا بردن استانداردهای حمل و نقل جاده ای سبب شده تا ساخت و توسعه شبکه آزادراه های کشور به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مطرح شود.
وی افزود: به همین دلیل ساخت و توسعه آزادراه ها در دولت تدبیر و امید از اولویت های جدی بود که همین امر به بهره برداری از آزادراه های پل زال-اندیمشک به طول 45 کیلومتر، حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر و 3 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت منجر شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری 1021 کیلومتر آزادراه به ارزش بیش از 150 هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تفاهم نامه سرمایه گذاری آزادراه های کنارگذر جنوبی تهران، تبریز-شهرجدید سهند،کرمان-بندرعباس، تبریز-مرند-بازرگان و بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد در دولت تدبیر و امید مبادله شد.
نورزاد در ادامه پروژه هایی که برای انجام مطالعات آنها مهندسین مشاور قرارداد منعقد و ابلاغ شده است را بر شمرد و گفت: آزادراه همدان-صحنه-کرمانشاه به طول 350 کیلومتر، اصفهان-ایزدخواست به طول 160 کیلومتر، تبریز-مرند-بازرگان به طول250 کیلومتر، شاخه شمالی پردیس-رودهن به طول 13 کیلومتر، منجیل-رودبار به طول 11 کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول 135 کیلومتر و مراغه-هشترود به طول 92 کیلومتر از جمله این پروژه ها هستند.
گفتنی است در حال حاضر 2 هزار و 316 کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری، هزار و 306 کیلومتر آزادراه در دست ساخت و آماده اجرا، هزار و 667 کیلومتر آزادراه در دست مطالعه و هزار و 359 کیلومتر آزادراه آماده سرمایه گذاری در کشور وجود دارد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....