به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مسعود نصرآزادانی با اعلام این خبر افزود: راه آهن اردبیل-میانه به طول 175 کیلومتر بالغ بر 23 هزار متر تونل دارد که تا کنون 16 هزار متر آن حفر شده است.
وی با اشاره به چگونگی حفر تونل در پروژه های زیرساختی حمل و نقل گفت: حفر تونل ها غالبا در چند جبهه کاری و حداقل از دو سمت تونل انجام می شود که این امر در تسریع و تسهیل انجام کار موثر است اما در این پروژه به دلیل مجاورت مسیر با یک روستا و سد شهید پیرتقی حفر تونل از یک سمت انجام شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرایط خاص جغرافیایی منطقه را سبب حفر58 دستگاه تونل در این محور عنوان و اضافه کرد: احداث 31 دستگاه پل به طول 7 کیلومتر شامل 4 کیلومتر پل های دره ای بزرگ و 3 کیلومتر پل آبرو با حجم کل عملیات خاکی حدود 40 میلیون متر مکعب در این پروژه به انجام خواهد رسید.
نصرآزادانی یادآور شد: راه آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر با سرعت طرح 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده است که تا کنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور حدود 61.50 درصد است. معاون ساخت و توسعه راه آهن این طرح را شامل دو بخش میانه- فیروزآباد و فیروزآباد- اردبیل عنوان کرد که بخش میانه- فیروزآباد به طول 79 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 50.60 درصد شامل 5 قطعه و بخش فیروزآباد-اردبیل به طول 96 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 79.30 درصد شامل 4 قطعه است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....