به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در آستانه آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک- چرمشهر با اعلام این خبر گفت: علیرغم محدودیتهایی که در منابع و بودجه احداث زیرساختها وجود دارد، تمرکز دولت بر توسعه زیرساختها با همکاری بخش خصوصی توانسته است پیشرفت قابل توجهی در احداث آزادراهها به عمل آورد که ساخت آزادراه جنوبی تهران نیز در راستای این استراژی دولت به زودی آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این آزادراه با هدف توسعه کریدور بینالمللی آزادراهی شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب احداث میشود که تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراههای غرب و جنوب کلان شهر تهران را به همراه خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استانهای شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم میکند.
وی با اشاره به مرکزیت استان تهران و حجم بالای تردد در این استان گفت: از آنجا که 20 درصد از حجم تردد در کشور به استان تهران تعلق دارد و سالانه حدود 520 میلیون خودرو در جادههای منتهی به پایتخت تردد دارند و همچنین ورود سالانه 22 میلیون مسافر از 4 پایانه اصلی تهران به پایتخت، لذا احداث این آزادراه کمک شایانی به کاهش ترافیک مسیر به ویژه بار ترافیکی آزادراه قزوین- کرج و کرج- تهران، کاهش آلایندههای زیست محیطی درمحدوده شهر تهران و افزایش ایمنی خواهد کرد.
نورزاد اضافه کرد: سالانه حدود 50 میلیون کامیون، کامیونت، تریلی و اتوبوس از تهران گذر میکنند که ساخت این آزادراه نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای مناطق جنوبی تهران و کاهش تردد وسایل نقلیه به داخل شهر تهران را به همراه خواهد داشت که در پی آن مدت زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک90 دقیقه و وسایل نقلیه سنگین 110 دقیقه کوتاهتر میشود.
گفتنی است آزادراه جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر در چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است که با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی احداث خواهد شد و پیشبینی میشود برای ساخت آن 24 هزار میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....