22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
استراتژی در تا در بودن شبکه ریلی؛ تقویت حمل و نقل ترکیبی و تحقق اقتصاد مقاومتی
معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن مطرح کرد:
 

استراتژی در تا در بودن شبکه ریلی؛ تقویت حمل و نقل ترکیبی و تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن گفت: استراتژی در تا در بودن شبکه حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است، چرا که به لحاظ صرفه اقتصادی از مهمترین رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است و از طرفی سبب تقویت حمل و نقل ترکیبی و نیز تحقق حقوق شهروندی در توسعه زیرساخت‌های ریلی است.
یکشنبه، 21 تیر 1394 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید مسعود نصر آزادانی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی و مزایای آن در میان سایر بخش‌ها گفت:‌ مصرف سوخت کمتر، سازگاری با محیط زیست، ایمنی بیشتر، قابلیت انتقال انبوه کالاو مسافر و راحتی سفر از جمله مزایایی است که اهمیت توسعه آن را در کاهش هزینه‌ها نمایان می‌کند.

وی تکمیل و افتتاح کریدور ترانزیت ریلی شرق دریای خزر و برقراری ارتباط ریلی با کشورهای همسایه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بخش حمل و نقل تاثیر بسزایی در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه اقتصادی هر کشور دارد که حمل ونقل ریلی شاه کلید این توسعه است، در همین راستا این کریدور شرایط توسعه اقتصادی کشور را با توسعه ترانزیت در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن تاکید کرد: طراحی و انتقال ایستگاه‌های مسافری به داخل شهرها در دستور کار است و به منظور رفاه حال شهروندان و سهولت دسترسی به قطارها، طراحی ایستگاه‌های مسافری و انتقال آن به داخل شهرها به ویژه در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ از قبیل همدان، رشت، ارومیه و اردبیل و... از گام‌های اساسی در راستای تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل‌و نقل ریلی است.

نصرآزادانی ادامه داد: استراتژی در تا در بودن شبکه حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در توسعه این شبکه است، چرا که به لحاظ صرفه اقتصادی از مهمترین رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است و از طرفی سبب تقویت حمل و نقل ترکیبی و نیز تحقق حقوق شهروندی در توسعه زیرساخت‌های ریلی است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن همچنین با تاکید بر اولویت‌بندی احداث خطوط ریلی بر اساس طرح جامع حمل و نقل و تسریع در تکمیل پروژه‌های در اولویت اظهار داشت: شاید بتوان گفت مدیریت منابع مالی و هدفمند کردن اعتبارات برای بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، مهمترین سیاست ما در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و برای دستیابی به این هدف، طرح‌ها بازبینی می‌شود و ایستگاه‌های راه‌آهن با توجه اولویت‌ها احداث می‌شود.

وی طراحی ایستگاه مشترک تبادلی با قطار شهری تبریز در منطقه ائل‌گلی و پیگیری طراحی و احداث ایستگاه مشترک ریلی- بندری در بندر انزلی را گامی مهم در کاهش‌ هزینه‌ها و استفاده از مزایای حمل‌و نقل ترکیبی عنوان کرد.

نصرآزادانی با اشاره به اولویت کشور در توسعه خطوط ریلی از طریق جذب فاینانس گفت: اصلاح توافقات فاینانس و شفاف‌سازی اسناد پیمان در طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان یکی از اقدامات مهم در همین راستا است که کاهش 50 درصدی مبلغ برآورد و افزایش 60 درصدی سهم طرف ایرانی نیز در همین زمینه صورت گرفته است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن همچنین اصلاح مفاد اسناد فاینانس طرح‌های ریلی شیراز- بوشهر و گرگان- مشهد و کاهش 50 درصدی برآورد اجرای آن را از اقدامات دیگر این معاونت دانست.

وی افزود: تغییر طراحی بعضی از پل‌ها برای کاهش وابستگی در واردات مصالح نیز یکی دیگر از راهکارهای توسعه اقتصاد ملی و قطع وابستگی در شرایط اقتصاد مقاومتی است.

تصاویر
  • استراتژی در تا در بودن شبکه ریلی؛ تقویت حمل و نقل ترکیبی و تحقق اقتصاد مقاومتی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46