به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان با تاکید بر نقش آن در ترافیک بینالمللی گفت: آزادراه تبریز- مرند- بازرگان به طول 253 کیلومتر با توجه به موقعیت ویژه در شبکه شرقی- غربی، مسیر آسیا- اروپا و شبکه بزرگراهی آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: این آزادراه بخشی از آزادراه تهران- بازرگان است و کوتاهترین مسیر جهت اتصال پایتخت به مرز بازرگان محسوب میشود.
نورزاد با اشاره به فصل جدید از تعاملات جهانی اظهار داشت: استراتژی شرکت ساخت و توسعه در شرایط پیش رو شتاب بخشیدن به اتمام پروژهها است که آزادراه تبریز- مرند- بازرگان یکی از پروژههای مشارکتی مهم کشور محسوب میشود که اجرای آن در توسعه اقتصاد شما غرب کشور بسیار مهم خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه کاهش 17 کیلومتری مسیر، 110 دقیقهای زمان سفر برای وسایل نقلیه سنگین، 130 دقیقهای وسایل نقلیه سبک، 29 هزار میلیارد ریال صرفهجویی در زمان سفر و در مجوع 35 هزار و 950 میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی اعم از ، مصرف بنزین و گازوییل و کاهش گازهای گلخانهای را از مزایای اجرای این طرح دانست.
نورزاد در بازدید از قطعه یک باند دوم محور مرند- ایواغلی گفت: این محور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در دست اقدام است که در صورت تکمیل حدود 2 کیلومتر آسفالت باقیمانده تا پایان شهریور ماه سالجاری زیر عبور ترافیک قرار میگیرد و برای این منظور به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر در بازدید از قطعه 2 باند دوم محور مرند- ایواغلی به طول 20 کیلومتر عنوان کرد: با تکمیل و بهرهبرداری از دو قطعه این محور ترافیک محور مرند به ایواغلی حدفاصل 35 کیلومتر برقرار خواهد شد که برای این منظور 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی همچنین در بازدید از واریانت اتصالی محور جلفا- ایواغلی به محور مرند- جلفا به طول 5/7 کیلومتر تصریح کرد: پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه وشروع عملیات خاکی و تکمیل ابنیه محور است که به منظور اتمام این پروژه نیز 220 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.