به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهی حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن بیان این خبر گفت: شرکت چینی در حال انجام 70 میلیون دلار فاینانس خود است که با اتمام عملیات تکمیل پل در قطعه یک، پروژه به 5 پیمانکار ایرانی واگذار خواهد شد.
نورزاد با اشاره به فعالیت پیمانکاران چینی در قطعه 1 این آزادراه عنوان کرد: به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب این قطعه با برگزاری جلسات متعدد با طرف چینی و در نظر گرفتن باقیمانده منابع مالی از محل فاینانس، مقرر شد قرارداد آنها لغو و کار به پیمانکاران ایرانی واگذار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی به همکاری مناسب بنیاد و دولت در این پروژه اشاره کرد و گفت: منطقه 1 آزادراه تهران- شمال را به 5 قطعه تقسیم کردهایم و هر قطعه را به یک پیمانکار ایرانی واگذار کردهایم.
وی در توضیح آخرین وظعیت قطعه 4 این آزادراه اظهار داشت: مراحل ایمن سازی این قطعه پایان یافته و سایر بخش های جاده نیز بررسی شده است و عمده نواقص آن با بتن پاشی، میخ کوبی و یا نصب سازه های بزرگ فلزی تا 99 درصد مرتفع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری با یک شرکت ایتالیایی در منطقه 2 خبر داد و افزود: در قطعه 2 این آزادراه عمده ترین موضوع حفاری تونل بلند البرز به طول شش کیلومتر و 400 است که حدود سه کیلومتر و 700 آن حفاری شده است و پیشرفت فیزیکی آن نیز 57 درصد است.
وی افزود: به منظور مطالعات تکمیلی طراحی این تونل نیز با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بسته شده است که مطالعات آن نیز در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گفتنی است: با احداث آزادراه تهران-شمال طول مسیر که در حال حاضر 185 کیلومتر است به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت که از این میزان بالغ بر 90 کیلومتر تونل احداث خواهد شد.