به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد افزود: محور هراز یکی از کوتاهترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر به حساب می آید که تردد متوسط روزانه معادل 21 هزار وسیله نقلیه از این محور؛ ضرورت افزایش ظرفیت ترافیکی آن را مشخص کرده که تبدیل این مسیر به بزرگراه از طریق احداث باند دوم در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.
وی هزینه احداث این مسیر را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت راهسازی در این مسیر و ارتقا ایمنی در احداث باند دوم نسبت به جاده فعلی که نیازمند ابنیه فنی طولانی است سبب شده تا نیازمند منابع مالی بیشتری باشد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه هزینه احداث 8 کیلومتر بهره برداری شده را 750 میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: در مسیری که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم 5 هزار و 950 متر دیوار، دو دستگاه پل به طول 231 متر و دو رشته تونل به طول هزار و 775 متر وجود دارد.
نورزاد یادآور شد: 10 هزار و 530 متر مکعب بتن ریزی، 122 هزار و 800 متر مکعب خاک برداری، 3 هزار و 40 تن آرماتور بندی، 23 هزار و 200 تن آسفالت ریزی، 124 هزار و 800 متر مربع قالب بندی و 471 هزار متر مکعب خاک ریزی بخشی از عملیات راهسازی در 8 کیلومتر افتتاح شده است که نشان از سختی و پیچیدگی کار در این مسیر دارد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....