به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مجتبی خدادادی ضمن بیان این مطلب افزود: راه اصلی همدان- بیجار به طول 150 کیلومتر در قالب 5 قطعه تعریف شده است که تاکنون 125 کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده است و پل بزرگ سد تالوار بر روی رودخانه تالوار با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی آماده بهرهبرداری است.
مدیرکل ساخت وتوسعه راههای منطقه شمالغرب کشور، با اشاره به اهمیت این محور اظهار داشت: باتکمیل و بهرهبرداری از این محور ارتباط استان همدان با شمالغرب کشور و استان کردستان و همچنین دسترسی استانهای کردستان و همدان به غار علیصدر تسهیل خواهد شد.
خدادادی نقش این پل را در ارتباط بین همدان و بیجار و دسترسی روستاهای اطراف مهم دانست و گفت: این پل در قطعه 4 ب محور همدان- بیجار به طول 600 متر و راههای طرفین به طول 500 متر، شامل 16 پایه و 2 کوله، دو دهانه 30 متری و 15 دهانه 36 متری و عرض 12/10 متر است و عرشه پل شامل 3 تیر باکس فلزی به ارتفاع متغیر و دال بتنی مسلح با ضخامت 20 سانتیمتر در کنارهها است.
خدادادی در خصوص مزایای احداث این راه اشاره کرد: رفع محرومیت، تقویت صنعت گردشگری، سهولت در دسترسی به غار علیصدر،کاهش زمان سفر،آرامش خاطر در سفر،کاهش تصادفات،کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری و صرفه جویی در مصرف سوخت را از جمله مزایای این طرح است.
وی یادآور شد: راه اصلی همدان- بیجار به منظور تامین ارتباط دو استان همدان و کردستان از طریق شهرستان همدان به شهرستان بیجار بر اساس استاندارد راه اصلی از بلوار کمربندی آیت الله نجفی واقع در شهرستان همدان آغاز و پس از عبور از محدوده شهرستان بهار و قراء، هارون آباد و خوشاب، حسن قشلاق ، میهمله ، گل تپه ، سیرم سرائی و کیتو ، قهورد ، محمود آباد قورچی ، سلامت آباد و بابارشانی به شهرستان بیجار متصل میشود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....