|
|
پل و تقاطع ارتباطاتی کمربندی نوشهر با کمربندی چالوس (ورودی تونل)
|
پل سرداب رود
|
|
پل سرداب رود |
|
|
پل و تقاطع ارتباطاتی کمربندی نوشهر با کمربندی چالوس (ورودی تونل) |
|
|
پل سرداب رود |
|
|
تونل ارتباطی کمربندی نوشهر با کمربندی چالوس |
|
پل بزرگ چالوس |
به گزارش روابط عمومی شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، مهندس علی اکبر محمدی ترافیک سنگین مسیر تهران و مازندران و بهرهبرداری از قطعه 4 آزادراه تهران-شمال را سبب گره ترافیکی در پل رودخانه چالوس عنوان و اضافه کرد: این طرح در قالب دو بخش در دست احداث قرار گرفته است که بخش اول آن شامل پل باند شمالی و تونل چالوس در ایام نوروز به بهرهبرداری رسید.
مهندس محمدی ادامه داد: در محل باند جنوبی پل سردآبرود در محور چالوس-تنکابن نیز به دلیل عرض کم مسیر، ترافیک سنگین وجود داشت که این بخش را به گره ترافیکی جاده کناره مبدل کرده بود که برای اولین بار در کشور با احداث پل جدید در محل پل قدیمی به دهانه 31 متر در مدت 2 ماه و با صرف حدود 30 درصد هزینه، گره ترافیکی رفع و ترافیک منطقه ساماندهی شد.
اتصال کمربندی چالوس-نوشهر از دیگر پروژه های مورد بهره برداری قرار گرفته در ایام نوروز است که مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور در رابطه با آن می گوید: پروژه اتصال کمربندی چالوس به کمربندی نوشهر با هدف تامین ارتباط مناسب شرق و غرب استان مازندران و اتصال آنها به آزادراه تهران-شمال طراحی و اجرا شد.
وی اظهار داشت: برای اتصال و ساماندهی کمربندی چالوس-نوشهر یک دستگاه تونل در مسیر کنارگذر نوشهر-چالوس به طول حدود 530 متر، یک دستگاه پل در مسیر باند شمالی کنارگذر نوشهر-چالوس بر روی رودخانه چالوس به طول حدود 430 متر، یک تقاطع غیر هم سطح حدفاصل تونل و کمربندی نوشهر برای توزیع ترافیک در کمربندی مذکور با یک دستگاه پل به طول 96 متر و پنج دستگاه شیبراهه و یک تقاطع غیرهمسطح در ابتدای کمربندی نوشهر برای توزیع ترافیک در انتهای جاده قدیم تهران-چالوس شامل یک دستگاه پل به طول 140 متر احداث و به بهرهبرداری رسید.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال کشور تسهیل و تسریع ترافیک عبوری در رفع گره ترافیکی غرب به شرق مازندران در محل پل سردآبرود، صرفه جویی در مصرف سوخت معادل 600 میلیارد ریال در مدت ده سال، صرفه جویی در استهلاک ماشین به میزان 400 میلیارد ریال در مدت ده سال و کاهش زمان سفر به میزان 15 میلیون ساعت وسیله نقلیه در مدت ده سال را از جمله مزایای بهره برداری از این طرح عنوان کرد.
مهندس محمدی راههای منتهی به استان مازندران را به دلیل ترافیک عبوری بالا با اهمیت دانست و یادآور شد: تکمیل شبکه حمل و نقل اتصال مرکز کشور به استان مازندران و اتصال این مناطق به شبکه سراسری راهآهن، آزادراه و بزرگراه سبب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش تصادف های رانندگی و توسعه گردشگری خواهد داشت که این امر در تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.