به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید مسعود نصر آزادانی پایانههای چند منظوره را راه حلی مناسب برای کاهش آلودگیهای زیست محیطی و معضلات ترافیکی دانست و گفت: امروزه با توجه به گسترش کلانشهرها و نیاز به پیاده سازی الگوی توسعه پایدار در شهرها ایجاد حمل و نقل ترکیبی و توسعه حمل و نقل محور (TOD)، یکی از راههای پیشنهادی برای برون رفت از این مشکلات است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها با تاکید بر یکپارچه سازی سیستمهای حمل و نقل عنوان کرد: احداث پایانههای چند منظوره به ویژه در مراکزی شهری از تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته در بکارگیری حمل و نقل ترکیبی است و در طراحی ایستگاه راهآهن شهر همدان نیز با توجه به جامع و کاربردی بودن آن، کاهش زمان سفر، در دسترس بودن امکانات رفاهی مسافران سعی می شود فاکتورهای مورد نظر در توسعه حمل و نقل محور نیز لحاظ شود.
وی افزود: قرارگیری ایستگاه در داخل محدوده شهری و امکان دسترسی بهتر به شریانهای شهری، ارتباط مناسب با سایر زیرساختهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری، قرارگرفتن در کنار پایانههای حمل و نقل درون شهری، امکان برقراری شرایط توسعه مبتنی بر حمل و نقل و ایجاد ظرفیتهای تجاری درون ایستگاه، از مزایای طراحی ایستگاه راهآهن همدان است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها با تاکید بر بالا بودن هزینههای طرح و عدم امکان تامین آن از طریق اعتبارات عمرانی اظهار داشت: در نظر است برنامهریزی به نحوی صورت گیرد که با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و سرمایهگذاری، امکان اجرایی این طرح فراهم شود.
در پایان این جلسه مقرر شد پس از تصویب و انطباق طرح با اسناد بالادستی همچون طرح جامع حمل و نقل، طرحهای تفصیلی و... طرح پیشنهادی از طریق استانداری همدان به کمیسیون ماده 5 ارسال و بعد از آن مراحل بعدی در خصوص نحوه سرمایهگذاری طی شود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....