به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از محور هراز ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: محور هراز یکی از کوتاهترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی پایتخت و مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر محسوب میشود و تردد متوسط روزانه 21 هزار وسیله نقلیه از این محور، ضرورت افزایش ظرفیت ترافیکی آن را مشخص کرده و تبدیل کردن این مسیر به بزرگراه از طریق احداث باند دوم در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: طول این پروژه در محدوده استان مازندران 101 کیلومتر است که 35 کیلومتر از باند دوم مسیر در سالهای گذشته به بهرهبرداری رسیده و برنامهریزی شده است تا با تسریع عملیات راهسازی، نسبت به اتمام 55 کیلومتر باقیمانده آن اقدام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به 8 کیلومتر افتتاح شده در بهمن ماه سال گذشته افزود: 10 کیلومتر دیگر این مسیر حدفاصل سیاهبیشه تا روستای ناندل به زودی به بهرهبرداری میرسد که متصل به همان بخشی است که در بهمنماه سال گذشته زیر عبور ترافیک قرار گرفت و در مجموع 18 کیلومتر پیوسته از مسیر حدفاصل سیهبیشه تا ناندل تکمیل شده و بهرهبرداری میشود.
نورزاد با تاکید بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه گفت: با برنامهریزیهای صورت گرفته مقرر شد با افزایش جبهههای کاری محدوده آمل – بایجان به صورت پیوسته در سالجاری بهرهبرداری شده و همچنین محدوده آبشار تا پلور نیز که شامل یک دستگاه تونل و راههای طرفین است تا پایان هفته دولت بهرهبرداری شود.
وی ازتخصیص 890 میلیار ریال اعتبار در بودجه سال 1395 برای این پروژه خبر داد و اظهار داشت: به منظور احداث این پروژه تاکنون 2 هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است و با توجه به شرایط سخت راهسازی در این منطقه به منظور تکمیل پروژه 6 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور ضمن اشاره به پیشرفت 48 درصدی کل پروژه گفت: پروژه محور هراز حدفاصل آمل تا گردنه امازاده هاشم، شامل 20 دستگاه تونل به طول 17 کیلومتر است که تاکنون دو دستگاه آن به طول حدود 2 کیلومتر به بهرهبرداری رسیده و عملیات حفاری 11 کیلومتر و لاینینگ حدود 5 کیلومتر آن نیز انجام شده است، همچنین در این پروژه 27 دستگاه پل به طول 3/2 کیلومتر وجود دارد که 8 دستگاه آن به بهرهبرداری رسیده و 6 دستگاه نیز در حال احداث است.