22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
پرداخت هزینه‌های تملک، اولویت اجرای پروژه‌های راهسازی
در راستای احترام به حقوق شهروندان؛
 

پرداخت هزینه‌های تملک، اولویت اجرای پروژه‌های راهسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی از آزادراه مراغه- هشترود، کمربندی عجب‌شیر، تقاطع غیرهمسطح ملکان و پل میدان معلم شهربناب بازدید کرد وگفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت هزینه‌های تملک اراضی قطعه 2 آزادراه مراغه-هشترود اقدام می‌شود.
دوشنبه، 21 تیر 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در سفر به استان آذربایجان شرقی از پروژه‌های پل میدان معلم شهر بناب، محل احداث تقاطع غیرهمسطح شهر ملکان، آزادراه مراغه- هشترود و کمربندی عجب‌شیر بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: جاده دو بانده مراغه- هشترود یکی از جاده‌های مواصلاتی پرخطر کشور محسوب می‌شود و احداث آزادراه مراغه- هشترود به طول 92 کیلومتر با توجه به پتانسیل‌های منطقه و داشتن توجیه فنی و اقتصادی در توسعه این منطقه و ایمن‌سازی مسیر تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: آزادراه مراغه- هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل می‌شود.

نورزاد این آزادراه را از پروژه‌های اولویت‌دار دولت دانست و عنوان کرد:  اولویت ما نیزتسریع در اجرای عملیات قطعه 2 آزادراه مراغه- هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینه‌های تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 18 درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون 410 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود که برای تکمیل آن به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی کاهش 8 کیلومتری مسیر، کاهش 24 دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و 43 دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین، 353 میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، 385 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و 922 میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.

نورزاد در ادامه از روند احداث پل میدان معلم شهر بناب بازدید کرد و گفت: شهر بناب در 16 کیلومتری جنوب غربی مراغه، 8 کیلومتری شرق دریاچه ارومیه و در مسیر عبور محور چهارخطه ترانزیتی تبریز- آذرشهر- میاندوآب قرار دارد و با توجه به اینکه این شهر استان آذربایجان شرقی را به استان آذربایجان غربی و استان‌های مجاور متصل می‌کند، ترافیک محور ترانزیتی با عبور از بناب با ترافیک شهری تداخل پیدا می‌کند.

وی افزود: در محل میدان معلم بناب با توجه به ترافیک سنگین به دلیل تداخل ترافیک شهری و ترافیک ترانزیتی، تقاطع غیرهمسطح و پل مربوطه به منظور جداسازی ترافیک عبوری ترانزیت و ترافیک شهری در حال احداث است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای این طرح را 75 میلیارد ریال دانست و گفت: به منظور اتمام عملیات احداث این پل 160 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین این اعتبار در پایان فصل کاری سالجاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

نورزاد همچنین از محل احداث تقاطع غیرهمسطح شهر ملکان بازدید کرد و هدف از اجرای این طرح را عبور حجم بالای ترافیک محور ترانزیتی تبریز- میاندوآب در تقاطع خروجی همسطح شهر ملکان در مسیر بزرگراه تبریز- میاندوآب عنوان کرد.

تصاویر
  • پرداخت هزینه‌های تملک، اولویت اجرای پروژه‌های راهسازی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46