22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
کیفیت قیر یکی از مهمترین دلایل قوام و پایداری جاده‌ها
 

کیفیت قیر یکی از مهمترین دلایل قوام و پایداری جاده‌ها

شنبه، 16 مرداد 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر ابوذر شفیع‌پور ضمن تاکید بر کیفیت قیر که یکی از مهمترین دلایل قوام و پایداری جاده‌ها است در سه محور؛ معرفی قیر و آزمایش‌های تعیین کیفیت قیر در گذشته، انواع سیستم‌های طبقه‌بندی قیر از گذشته تا کنون، آزمایش‌های تعیین کیفیت قیر در روش شارپ و طبقه‌بندی قیر در روش شارپ مسایلی را مطرح کرد.

وی خاستگاه اولین نوع طبقه بندی قیر بر اساس نفوذ پذیری را آمریکا دانست و گفت: سیستم طبقه بندی بر اساس درجه نفوذ در اوایل قرن نوزدهم در سال 1902 برای مشخص کردن دوام و پایداری قیرهای نیمه جامد به کار می‌رفت اما در این سال ها گستردگی زیادی نداشت تا اینکه در سال 1931 به عنوان یک سیستم طبقه بندی گسترده معرفی شد.

شفیع‌پور ادامه داد:  قیری که درجه نفوذ بالایی داشته باشد، قیر نرم نامیده شده و در مناطق سردسیر به کار می رود و بر عکس، قیری که درجه نفوذ پایین داشته باشد، قیر سخت نامیده شده و برای شرایط آب و هوایی گرم به کار می‌رود.

وی با اشاره به نواقص پیش از بهره‌گیری از روش شارپ پرداخت و عنوان کرد:  هدف از روش شارپ تعیین مشخصات قیر و آسان کردن خرید و فروش محصولات قیری با معرفی کیفیت قیر و خواص انواع قیرها بود و سیستم طبقه‌بندی شارپ  موجب استفاده از معیار عملکرد (کارایی) برای قیر و توجه به مشخصات آب و هوایی در کاربرد قیر  است.

مشخصات سیستم‌های طبقه‌بندی شارپ، آزمایش‌های شارپ، انواع سیستم‌های طبقه‌بندی شارپ، شرایط ایده‌آل شبیه‌سازی پیر شدگی قیر و ... از دیگر مباحث مطرح شده در این سمینار یک روزه بود.

شایان ذکر است این سمینار در روز چهارشنبه مورخ 13 مرداد ماه در سالن کنفرانس طبقه هفتم ساختمان ظفر برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا شد.

تصاویر
  • کیفیت قیر یکی از مهمترین دلایل قوام و پایداری جاده‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46