به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به همراه علی نورزاد و جمعی از معاونین از روند احداث قطعه چهارم آزادراه جنوبی تهران بازدید کرد.
علی نورزاد با اشاره به محدودیت منابع دولتی اظهار داشت: در حل حاضر تمرکز دولت بر توسعه ریرساخت ها با همکاری بخش خصوصی است و در راستای این استراتژی آزادراه جنوبی تهران با همکاری 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب، توسعه کریدور بینالمللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراههای غرب و جنوب شرق کلانشهر تهران، کاهش بار ترافیکی آزادراه تهران- کرج و کرج- تهران، کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به مدت ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین به مدت ۱۱۰ دقیقه بخشی از مزایای بهره برداری از این پروژه است.
وی افزود: کاهش مصرف سوخت به میزان ۷۰۰میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل، و صرفه جویی بیش از 100 هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت بخش دیگری از مزایای این طرح است. علاوه براین، ترافیک محور کرج به تهران و بزرگراه آزادگان را به نصف کاهش می دهد. کاهش آلایندههای زیست محیطی و گازهای گلخانه ای بویژه در محدوده شهر تهران نیز از نقاط قوت احداث این آزادراه برای کلان شهر تهران است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی قطعه چهارم این پروژه را 32 درصد اعلام و عنوان کرد: این قطعه از چرمهشر ورامین آغاز می شود و تا بزرگراه تهران- قم به طول 38 کیلومتر امتداد می یابد.
وی در خصوص پیشرفت فیزیکی سایر قطعات اظهار داشت: هم اکنون قطعه دوم با پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی، قطعه سوم، دو درصدی و قطعه چهارم ۳۲ درصدی با میانگین ماهانه ۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که امیدواریم با تلاش و پیگیریهای مداوم و با وجود 29 جبهه کاری و به کارگیری 600 دستگاه ماشینآلات راهسازی، پیشرفت فیزیکی این قطعه به ۷.۷ درصد برسد.
نورزاد در پایان خاطر نشان کرد: آزادراه جنوبی تهران در چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده و محدوده طرح از شهر آبیک واقع در آزادراه قزوین- کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرم شهر به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است.