به گزارش روبط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز گذشته وزیر راه و شهرسازی و علی نورزاد به همراه تنی چند از مسئولان از راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کردند.
علی نورزاد در حاشیه این بازدید اعلام کرد: این خط آهن یکی از پروژههای مهم شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری طرف چینی این پروژه را در زمان معین و با کیفیت مناسب به پایان برسانیم
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما توسعه خطوط راهآهن سریعالسیر در کشور است و امیدوارم اجرایی شدن این راهآهن تجربه مفیدی برای ما در راهاندازی سایر خطوط پرسرعت باشد.
وی طول این مسیر را 410 کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول مسیر از تهران تا قم 164 کیلومتر از قم تا اصفهان 244 کیلومتر است مسیر راه آهن در کنار مسیر ریلی موجود از ایستگاه راه آهن تهران آغاز شده و پس از عبور از شهرستان قم و شهرهای نیزار،دلیجان، قرقچی،میمه ،مورچه خورت به اصفهان منتهی می شود.
نورزاد اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جابهجایی مسافر است که احداث این راهآهن سریعالسیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.
وی یادآور شد: این خط ریلی موجب کاهش 138 کیلومتری طول مسیر می شود و زمان سفر را 40 میلیون ساعت در سال کاهش می دهد و موجب کاهش 2هزار و 800 میلیارد ریال هزینه سفر در سال می شود و با بهره گیری از این مسیر سالانه هزار و 100 میلیارد ریال نیز در هزینه های سوانح و حوادث صرفه جویی می شود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....