22327
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
افزایش روابط تجاری ایران با آسیای میانه
 

افزایش روابط تجاری ایران با آسیای میانه

ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اتصال خط آهن کشورمان به شبکه ریلی بین المللی یک ضرورت است و معتقدم توجه دولت در حمل و نقل باید به سمت توسعه شبکه ریلی باشد، چرا که مزیت های حمل و نقل ریلی چه در بخش بار و چه در بخش مسافر قطعا بیش از سایر وسایل حمل و نقلی است. البته قطعا ترانزیت ریلی بیش از ترانزیت جاده ای و هوایی صرفه اقتصادی دارد. صرفه جویی در مصرف سوخت، افزایش ضریب ایمنی،‌ افزایش سرعت جابه جایی، هزینه کم تر از مهم ترین و قابل توجه ترین مزیت های ریل نسبت به جاده و هواپیما است
دوشنبه، 25 مرداد 1395 | Article Rating

صرفه جویی در میزان مصرف سوخت، کاهش سوانح و تصادفات جاده ای، تسهیل حمل نقل کالا و ترانزیت از ویژه گی هایی شبکه ریلی است که هر سرمایه گذار و بازرگانی به دنبال آن است و قطعا راه آهن گرگان به اینچه برون با تحقق این مزیت ها، باعث می شود مبادلات تجاری ایران با کشورهای همجوار و همسایه افزایش یابد و ایران می تواند از طریق این مسیر ریلی میزان صادرات خود را افزایش دهد و بازار هدف گسترده تری داشته باشد.

یکی از مزیت های مهم در ترانزیت ریلی افزایش ضریب ایمنی است؛ در حمل و نقل کالا از طریق جاده که در حال حاضر سهم زیادی در جابه جایی از طریق جاده دارد، ضایعاتی به وجود می آید که در حمل و نقل ریلی از این موضوعات پیشگیری می شود. قطعا افزایش و توسعه شبکه ریلی انقلابی است در بخش حمل بار و ترانزیت، واردات، صادرات و معتقدم ترانزیت ریلی می تواند یکی از راهکارهای موثر در بحث جلوگیری از قاچاق باشد. صنعت ریلی تمام این مزیت ها و فرصت ها را به همراه دارد و باید به سمتی برویم که حمل بار از روی جاده بر روی ریل منتقل شود. البته به غیر از مسیر بین المللی گرگان- اینچه برون، خط ریلی بین المللی ایران و در دست بررسی است و قرار براین است که خط ریلی جلفا- اسلاندوز به عنوان یک مسیر ارتباطی جدید بین دو کشور ایجاد شود.

تصاویر
  • افزایش روابط تجاری ایران با آسیای میانه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46