22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
در تا در بودن؛ مبنای جانمایی ایستگاه‌های اولین راه‌آهن سریع السیر کشور
 

در تا در بودن؛ مبنای جانمایی ایستگاه‌های اولین راه‌آهن سریع السیر کشور

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از جانمایی ایستگاه‌های راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در طی هفته‌های آینده خبر داد وگفت: بنابر استراتژی وزارت راه‌و‌شهرسازی و تاکیدات دکتر آخوندی بر در تا در بودن شبکه ریلی، ایستگاه‌های راه‌آهن این مسیر در مراکز شهرها و با لحاظ کردن دسترسی آسان مراکز جمعیتی به ایستگاه‌ها در نظر گرفته می شود.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، عصر دیروز جلسه‌ای با حضور علی نورزاد معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی، جبار علی ذاکری مجری راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان، معاون شرکت CREC و مسئولان این شرکت برگزار شد.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در این جلسه با اشاره به اهمیت راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان اولین راه‌آهن سریع‌السیر کشور گفت: این پروژه اولین تجربه فاینانس در زمینه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل به حساب می‌آید و می‌تواند در همه حوزه‌ها به عنوان الگویی برای تجربیات بعدی مورد استفاده قرار‌گیرد.

علی نورزاد افزود: تجربه ساخت اولین قطار سریع‌السیر در ایران دارای اهمیت فراوانی برای دولت است و تلاش ما و بخش خصوصی در این راستا است که اجرای این پروژه به عنوان الگوی ساخت و توسعه راه‌آهن سریع‌السیر در کشور استانداردهای بین المللی و نیز کارایی حداکثری را داشته باشد.  

علی نورزاد چگونگی استقرار ساختار سازمانی و مدیریتی توسط کارفرما در این پروژه را مهم ارزیابی کرد و از به کارگیری یک شرکت ایتالیایی معتبر به عنوان مشاور کارفرما و مدیریت طرح در راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد.

وی همچنین از تلاش های صورت گفته و دستور وزیر راه و شهرسازی برای آزادسازی مسیر و هماهنگی‌های لازم با شرکت نفت و گاز برای جابجایی لوله های واقع در این مسیر خبر داد و افزود: با گشایش اعتبارات اسنادی این خط ریلی از این پس شاهد شتاب بیشتر در اجرای این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه از جانمایی ایستگاه های راه آهن این مسیر در هفته های آینده و پس از برگزاری جلسات کارشناسی خبر داد و یادآور شد: بنابر استراتژی وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات دکتر آخوندی بر در تا در بودن شبکه ریلی، ایستگاه‌های راه‌آهن این مسیر در مراکز شهرها و با لحاظ کردن دسترسی آسان مراکز جمعیتی به ایستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در این جلسه معاون شرکت CREC ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه برای دولت چین از تلاش این شرکت برای تسریع در عملیات اجرایی طبق توافقات و الزامات قراردادی خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساخت‌و‌توسعه در ادامه به بیان نکات دارای اهمیت در روند اجرای این خط ریلی پرداخت و بحث و گفتگوهای فنی میان مجری پروژه و معاون شرکت چینی صورت پذیرفت.

تصاویر
  • در تا در بودن؛ مبنای جانمایی ایستگاه‌های اولین راه‌آهن سریع السیر کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46