به گزارش روابط عمومی وامور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان غربی از محور مهاباد- نقده به طول 23 کیلومتر بازدید کرد.
نورزاد از پیشرفت فیزیکی 63 درصدی زیرسازی خط ریلی نقده- ارومیه خبر داد و گفت: بخش عمدهای از ریل مورد نیاز این خط خریداری شده است و از نیمههای شهریور وارد کارگاه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام عملیات اجرایی زیرسازی محور مهاباد- نقده خبر داد و عنوان کرد: ساختمان ایستگاه راهآهن نقده نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پاییز امسال به بهرهبرداری میرسد و تلاش ما بر این است تا ریلگذاری مسیر نقده تا ارومیه با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: این ایستگاه در کیلومتر 107 محور مراغه- ارومیه قرار دارد و موقعیت آن در شرق شهر نقده و در6 کیلومتری شهر محمدیار به نقده است. ساختمان ایستگاه شامل ساختمان اصلی به مساحت 1920 متر مربع، ساختمان پلیس، تاسیسات، استراحتگاه، سایبان سکوی مسافری و ... است و پیشرفت فیزیکی کل ایستگاه 70 درصد و ساختمان اصلی 89 درصد است.
نورزاد در خصوص زیرسازی مسیر اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی حدود 99 درصد است و کلیه مراحل کار به اتمام رسیده است. این مسیر دارای 13 دستگاه پل بزرگ به طول 150 متر،135 دستگاه آبرو به طول 1920 متر و 3 دستگاه گالری به طول 150 متر است.
وی با اشاره به اتمام ایستگاه مهاباد و مراحل نهایی ایستگاه نقده افزود: برای اتمام طرح راه آهن مراغه به ارومیه 3هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....