به گزارش روابطعمومی شرکت ساختو توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید مسعود نصرآزادانی ضمن اعلام این خبر افزود: راهآهن خواف-هرات اولین خط آهن بین دو کشور است که در 4 قطعه عملیاتی طراحی شده که قطعات یک و دو این پروژه از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در کشور جمهوری اسلامی افغانستان واقع شده است.
وی طول این مسیر را در داخل ایران 76.8 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این خط ریلی در داخل ایران دارای 4 ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است که 14 کیلومترآن تا ایستگاه سنگان آماده بهرهبرداری است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن با بیان اینکه احداث راه آهن خواف-هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود و اظهار داشت: این خط ریلی عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد داشت.
نصرآزادانی ادامه داد: گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین ایران و افغانستان و امکان صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آبهای آزاد از دیگر مزایای بهرهبرداری از این خط ریلی است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....