به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اعلام این خبر گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی قطعه پایانی راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان آغاز شد که این پروژه نماد جدیدی در صنعت حمل و نقل کشور محسوب میشود.
علی نورزاد بیان داشت: مسیر راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان به دلیل تسریع در زمان سفر به شهرهای تهران، قم، اصفهان و نیز بهرهمندی و سهولت تردد مسافران فرودگاه بینالمللی امام (ره) به شهر اصفهان و تهران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی در خصوص قرارداد اجرایی این پروژه اظهار داشت: قرارداد این پروژه به صورت DB&F است و شرکت CREC که طرف قرارداد است مسئولیت طراحی، ساخت و تامین مالی پروژه را بر عهده دارد. این قرارداد در اوایل سال منعقد شده و اعتبار اسنادی آن از طریق بانک صنعت و معدن و بانک CBC گشایش یافته است.
وی افزود: سرعت عملیات زیرسازی این پروژه برمبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است و طبق پیشبینیهای انجام شده سرعت سیر و بهرهبرداری نیز بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز بتوان آن را تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این مسیر به صورت دو خطه و فقط برای جابهجایی مسافر انجام میشود، گفت پیشبینی ما بر مبنای جابهجایی ۱۶ میلیون مسافر با وجود ۲۲ ست قطار ۸ واگنه است که در فاز اول ۱۶ و در فاز دوم به ۲۲ ست خواهد رسید.
نورزاد با اشاره به اتصال این مسیر ریلی به شبکه راه آهن کشور یادآور شد: این مسیر فقط برای دسترسی تهران قم و اصفهان نیست و درادامه می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر درساعت به سمت شیراز ادامه پیدا کند و فاصله تهران به شیراز از ۱۴ ساعت به هفت ساعت کاهش یابد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....