به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سومین جلسه هماهنگی سامانه جامع مدیریت پروژه با حضور مدیر و کارشناسان دفتر مدیریت پروژهها (PMO)، نمایندگان شرکتهای مهندسین مشاور و نمایندگان مدیریت پروژه معاونتهای راه، راهآهن و آزادراه برگزار شد.
سعید پیروز فر ضمن اعلام راهاندازی نسخه تحت وب این سامانه اظهار داشت: طی دو سال گذشته تلاش کردیم تا گزارشهای ماهانه، مستندات، قراردادها، تصاویر پروژهها و ... به صورت الکترونیکی ارسال شود و امروز با نسخه تحت وب این سامانه علاوه بر دسترسی به بانک اطلاعات پروژهها، دسترسی به اطلاعات در هر زمانی امکانپذیر شد.
وی استقرار دفتر PMO)) را در سازمانهای پروژه محور اساسی دانست و افزود: در سازمانهایی که پروژه محور هستند بخش مدیریت کنترل پروژه بسیار حیاتی است، تا علاوه بر دسترسی به اطلاعات، امکان بایگانی کردن چرخه احداث یک پروژه فراهم شود که در بحث مهندسی ارزش بسیار کاربردی است.
سرپرست دفتر مدیریت پروژهها ضمن اشاره به رفع برخی نواقص با نسخه تحت وب این سامانه تاکید کرد: با راهاندازی نسخه تحت وب سامانه امکان دسترسی به اطلاعات در هر نقطه امکانپذیر شد و با بهرهمندی از بخش اعلانهای عمومی این سامانه تمامی بخشهای فعال در یک پروژه میتوانند با ارسال پیام با یکدیگر به صورت آنلاین در تعامل باشند.
پیروزفر با اشاره به وظایف دفتر مدیریت پروژه عنوان کرد: در حال حاضر با فعالتر شدن دفتر مدیریت پروژهها در شرکت و واحدهای کنترل پروژه در معاونتهای ذیربط در صدد هستیم تا مستندسازی و تهیه شناسنامه پروژه به صورت جدی پیگیری شود و در این چرخه نقش استانداردسازی، بسترسازی و هماهنگی بر عهده این دفتر است و وظیفه کنترل اطلاعات وارد شده از سوی شرکتهای پیمانکار ومهندسین مشاور بر عهده کارشناسان پروژهه مستقر در ادارات کل اجرایی هر یک از معاونتها است.
در ادامه این جلسه از نسخه تحت وب این سامانه رونمایی شد و مقرر گردید به منظور آشنایی بیشتر نمایندگان مهندسین مشاور در جلساتی جداگانه نحوه استفاده از امکانات این نسخه آموزش داده شود.